• پنجشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94051508734
  • منبع : نمایندگی سمنان

‌مرگ 3نفر در حوادث کار در سمنان طی یک ماه اخیر

‌مرگ 3نفر در حوادث کار در سمنان طی یک ماه اخیر

ایسنا/سمنان دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان از عضویت 20 هزار نفر از فعالان کارگری استان در این تشکل کارگری خبر داد و گفت: در حال حاضر افزون بر 50 هزار نفر از کارگران و وابستگان آنها با این تشکل کارگری ارتباط مستمر دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان از عضویت 20 هزار نفر از فعالان کارگری استان در این تشکل کارگری خبر داد و گفت: در حال حاضر افزون بر 50 هزار نفر از کارگران و وابستگان آنها با این تشکل کارگری ارتباط مستمر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، حبیب‌الله محقق در جمع خبرنگاران سمنانی با اعلام این خبر، گفت: خانه کارگر استان سمنان علاوه بر ارایه مشاوره‌های حقوقی، فرهنگی و اجتماعی به کارگران‌، دوره‌های آموزشی و کلاس‌های رایگان آموزشی، ورزشی، فرهنگی و هنری متعدد و متنوعی را برای کارگران و خانواده‌های آنان برگزار می‌کند.

وی‌ با بیان اینکه بیش از 50 هزار نفر از کارگران و خانواده‌های آنها از خدمات رفاهی، آموزشی و فرهنگی خانه کارگر بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: دوره‌های آموزشی قرآن کریم، آموزش مشاغل خانگی نظیر خیاطی و قالیبافی، دوره‌های آموزش زبان، کلاس‌های تقویتی، مشاوره‌های حقوقی ، اجتماعی و درمانی، آموزش‌های فرهنگی هنری نظیر نقاشی، سفال و... از جمله خدمات رفاهی و آموزشی است که پیوسته در خانه کارگر استان به کارگران و خانواده‌های رآنها ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه این تشکل با هدف پیگیری مطالبات کارگران، دفاع از حقوق کارگران و منسجم کردن آنها در عرصه‌های اجتماعی تشکیل شده ، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه بیش از 60 درصد از جامعه استان سمنان در ذیل این تشکل فراگیر هستند، اما در سطح استان کمتر به این قشر زحمتکش توجه می‌شود.

این عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان خاطرنشان کرد: دفاع از حق و حقوق کارگران در بخش‌های مختلف با توجه به رسالت خانه کارگر، ارائه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی برای ارتقاء و بالابردن کیفیت کار تولید و بالارفتن مهارت‌های فردی و اجتماعی کارگران از مهم‌ترین برنامه‌های خانه کارگر در استان سمنان است.

استانداری سمنان تنها استانداری فاقد مشاور امور کارگری

محقق با گلایه از عدم وجود مشاور کارگری در استانداری سمنان، خاطرنشان کرد: با وجود صنعتی بودن استان سمنان، متاسفانه استانداری سمنان تنها استانداری کشور است که فاقد مشاور امور کارگری است. انتظار ما این بود که در دولت تدبیر و امید در استانداری سمنان حداقل این مطالبه به‌حق کارگران استان عملی شود تا از طریق آن بخشی از مطالبات کارگران استان پیگیری شود.

‌وی ادامه داد: همین امر سبب شده کمتر صدای کارگران استان به گوش مسئولان برسد. ضمن اینکه علاوه بر این متاسفانه رسانه‌های استان و از جمله صداوسیمای مرکز سمنان کمتر به دغدغه‌ها و مشکلات جامعه کارگری استان توجه می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره به ارایه خدمات بیمه‌تکمیلی به کارگران استان از سوی این تشکل کارگری، اضافه کرد: در حال حاضر به حدود 6000 کارگر استان در بخش شاغلین و حدود 40 هزار کارگر بازنشته خدمات بیمه تکمیلی ارایه می‌شود.

مرگ سه نفر در حوادث کار یک ماه گذشته

وی، در پاسخ به پرسشی در خصوص ارایه آمارهای متفاوت از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف در خصوص حوادث کار در این استان ، یادآوری کرد: تعدد حوادث کار در بخش‌های مختلف کارگری در این استان که برخی از آنها در رسانه‌ها نیز بازتاب یافته حکایت از افزایش حوادث کار و مرگ کارگران در محیط کار دارد.

محقق با اشاره به حوادث کار اخیر در این استان، افزود: تنها در همین یک ماه گذشته سه نفر از کارگران استان جان خود در حوادث کاری از دست داده‌اند که دو نفر از آنها در دامغان و یکی نیز در شهرستان گرمسار بود. علاوه چند ماه اخیر نیز یک کارگر سمنانی در حین کار انگشتان دستش را از دست داد و دو کارگر در سرخه نیز در اثر انفجار به شدت مجروح شدند.

نمایندگان استان حمایت بیشتری کنند

وی ، مرتفع شدن مشکلات پیش روی جامعه کارگری را منوط به راه‌اندازی یک اتاق فکر دانست و اظهار کرد: انتظار ما از نماینگان استان این بود که از فعالان این بخش حمایت بیشتری کنند، اما متاسفانه برخی از آنها بیش از آنکه حامی کارگران باشند از کارفرمایان حمایت می‌کنند. اگر چه دو تن از نمایندگان استان نیز از هرگونه حمایتی از این قشر زحمتکش دریغ نکرده‌اند. به هر حال انتظاراست نمایندگان مجلس و خصوصا نمایندگان استان از لوایحی که در راستای دفاع از حقوق کارگران به مجلس می‌رود، حمایت بیشتری کنند.

دولت تدبیر و امید به کارگران امید داد

‌محقق با تجلیل از گام‌های مثبت دولت تدبیر و امید برای کارگران، افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم یک امید و نشاطی در جامعه کارگری بوجود آمده است که امیدواریم این نشاط و امید با برداشتن اقدامات عملی بیشتری برای کارگران تداوم داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان، با تقدیر از درایت دولت دکتر روحانی در مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: جامعه کارگری چشم انتظار بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء جایگاه کارگران هستند و با درایتی که از دولت سراغ داریم، امید است این مهم تحقق بیابد.

‌* عکس خبر تزیینی است*

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha