• جمعه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94052312642
  • خبرنگار : 71413

هشت‌جلدی «موراکامی» به بازار آمد

هشت‌جلدی «موراکامی» به بازار آمد

پاسخ‌های «هاروکی موراکامی»، نویسنده مطرح ژاپنی به هوادارانش در قالب مجموعه‌ای هشت‌جلدی منتشر شد.

پاسخ‌های «هاروکی موراکامی»، نویسنده مطرح ژاپنی به هوادارانش در قالب مجموعه‌ای هشت‌جلدی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، هاروکی موراکامی، نویسنده ژاپنی رمان‌های «کافکا در کرانه» و «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» چند ماه پیش به مخاطبانش فراخوان داد از طریق یک وب‌سایت هر سوالی از وی دارند بپرسند. اکنون او تمام این سوال و جواب‌ها را تبدیل به کتاب و در قالب یک مجموعه طولانی هشت‌جلدی روانه بازار کرده است.

نسخه دیجیتالی این پرسش و پاسخ‌ها به طور کامل منتشر شده اما به صورت خلاصه‌شده در قالب کتاب چاپ شده است. این اثر دربردارنده جواب‌های موراکامی به انواع و اقسام سوال‌هاست: از موسیقی جاز گرفته تا علاقه این نویسنده به گربه‌ها و روابط شخصی‌اش‌.

این رمان‌نویس ماه ژانویه امسال وب‌سایتی به نام «جای آقای موراکامی» راه‌اندازی کرد و گفت که می‌خواهد پس از مدت طولانی با خوانندگانش از طریق ایمیل در ارتباط باشد.

به گزارش گاردین‌، طی این مدت 37 هزار و 465 پیام به موراکامی ارسال شد و او به سه هزار و 716 عدد آن‌ها پاسخ داد. نسخه چاپی این کتاب دربردارنده 473 پرسش و پاسخ است اما نسخه دیجیتالی آن تمام آن‌ها را در هشت جلد در اختیار مخاطبان ژاپنی قرار داده است.

موراکامی که به ندرت مصاحبه می‌کند،‌ ماه می در گفت‌وگویی با «ژاپن تایمز» درباره این اقدام خود گفت: فکر می‌کردم حدود 10 هزار سوال دریافت کنم، اما در پایان این رقم به تقریبا چهار برابر آنچه پیش‌بینی کرده بودم، رسید. این سایت ممکن است بُعد جدیدی از من را به مردم نشان دهد.

هاروکی موراکامی 66 ساله بیش‌تر کتاب‌هایش را به سبک سوررئال به نگارش درآورده‌ است و آثارش تاکنون به بیش از 50 زبان برگردانده شده‌اند. هر سال نام این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبیات بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما او هنوز موفق به کسب این افتخار نشده است.

از معروف‌ترین کتاب‌های موراکامی که یکی از مطرح‌ترین نویسندگان معاصر است می‌توان به «کافکا در کرانه»، «جنگل نروژی»، «1Q84» و جدیدترین اثرش «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha