• دوشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 94060201140
  • منبع : نمایندگی یزد

استاندار یزد:

باید در جهت حل و فصل مشکلات جوانان گام برداشته شود

باید در جهت حل و فصل مشکلات جوانان گام برداشته شود

ایسنا/یزد استاندار یزد گفت: باید بپذیریم که به دلیل شرایط موجود و ایجاد شبکه‌ها و کانال‌های ارتباطی مختلف و پیشرفت تکنولوژی، جوان امروز تفاوت اساسی با نسل دیروز دارد و همین امر می‌طلبد تا با برقراری ارتباط و گفت‌وگو با جوانان، اعتماد آنان جلب و در جهت حل و فصل مشکلات آنها گام برداشته شود.

استاندار یزد گفت: باید بپذیریم که به دلیل شرایط موجود و ایجاد شبکه‌ها و کانال‌های ارتباطی مختلف و پیشرفت تکنولوژی، جوان امروز تفاوت اساسی با نسل دیروز دارد و همین امر می‌طلبد تا با برقراری ارتباط و گفت‌وگو با جوانان، اعتماد آنان جلب و در جهت حل و فصل مشکلات آنها گام برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، "سید محمد میرمحمدی" در نشست هم‌اندیشی جمعی از روحانیون استان با استاندار با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هدف از برگزاری این نشست را هم‌اندیشی درخصوص نقشه توسعه فرهنگی و ایجاد شبکه پودمانی فرهنگی در استان عنوان کرد و گفت: باید در زمینه مباحث فرهنگی استان و یافتن راه حل مناسب و اجرایی برای رفع مشکلات در این عرصه خطیر، همه صاحب‌نظران و دلسوزان به هم اندیشی بپردازند تا بر بستر یک مشارکت جمعی هدفمند بتوانیم نقشه راه توسعه فرهنگی استان را به بهترین نحو به مرحله اجرا گذاریم.

وی ‌آنگاه به تشریح نقشه راه و شبکه پودمانی فرهنگی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: شکل‌گیری این شبکه پودمانی فرهنگی از مرکز استان آغاز و در مراحل بعد، شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها و محلات را نیز در بر می‌گیرد.

‌وی افزود: هم‌اکنون این شبکه پودمانی فرهنگی در شهرستان‌ها نیز تشکیل شده و آماده اجرای این طرح در سطح بخش‌ها هستیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان آنگاه یکی از اهداف اجرای این شبکه پودمانی فرهنگی را احیای نقش آفرینی ریش سپیدان و معتمدین محلات و روستاها، بخش‌ها و شهرها در حل و فصل مشکلات اجتماعی و فرهنگی و برقراری ارتباط با جوانان و خانواده‌ها دانست.

وی در ادامه تاکید کرد: باید بپذیریم که به دلیل شرایط موجود و ایجاد شبکه‌ها و کانال‌های ارتباطی مختلف و پیشرفت تکنولوژی، جوان امروز تفاوت اساسی با نسل دیروز دارد و همین امر می‌طلبد تا با برقراری ارتباط و گفت‌وگو با جوانان، اعتماد آنان جلب و در جهت حل و فصل مشکلات آنها گام برداشته شود.

میرمحمدی افزود: در قالب این شبکه پودمانی فرهنگی، نقشه توسعه فرهنگی استان طراحی و تدوین شده و این نشست به منظور اخذ نظرات، پیشنهادات و راهکارهای شما جهت هرچه کارآمدترکردن این شبکه پودمانی برگزار شده است.

‌استاندار با تاکید بر این نکته که باید ارتباطات با جوانان را گسترده کنیم و در قالب این شبکه پودمانی فرهنگی به جوان، نقش، جایگاه و حرمت ببخشیم، خاطرنشان کرد: اگر جوانان احساس کنند که به آنها حرمت نهاده می‌شود و در مسیر جامعه برایشان نقش و جایگاه تعریف شده، بار مسئولیت را به دوش می‌کشند و برای سازندگی کشور و جامعه پیشرو خواهند بود.

‌میرمحمدی در پایان ضمن قدردانی از حضور روحانیون در این نشست ابراز امیدواری کرد که طرح نقشه راه توسعه فرهنگی استان و ایجاد این شبکه پودمانی به عنوان یک طرح جامع و الگو در سراسر کشور پیاده و اجرا شود و بتواند دو وجه هویت بخش استان یزد، یعنی دارالعباده و دارالعلم بودن را حفظ و ارتقاء بخشد.

‌پس از سخنان استاندار یزد، هر یک از روحانیون حاضر در این نشست، به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پیرامون مباحث فرهنگی استان پرداختند و مقررشد تا در آینده نیز جلساتی به همین منظور برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha