• پنجشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۲:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94061207637
  • خبرنگار : 71290

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

پرداخت تسهیلات به ایران خودرو و سایپا خیانت است

پرداخت تسهیلات به ایران خودرو و سایپا خیانت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از پرداخت هر گونه تسهیلات به شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا گفت: پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است و اگر اتفاق افتد ما ساکت نخواهیم نشست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از پرداخت هر گونه تسهیلات به شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا گفت: پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است و اگر اتفاق افتد ما ساکت نخواهیم نشست.

علی علیلو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا گفت: این کار هنوز انجام نشده و گفته‌ایم اگر اتفاق بیفتد خیانت است. البته تعدادی به دنبال این هستند که این کار انجام شود.

وی با بیان این که مدیریت سرمایه در ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، اظهار کرد: این شرکت‌ها ابتدا باید خودشان برای حل مسائل‌شان چاره‌ای بیندیشند بعد از منابع ملی بخواهند بهره ببرند.

نماینده مردم شبستر در مجلس افزود: پیش از این هم نشان داده شده که هر زمان این شرکت‌ها تسهیلات گرفته‌اند، نهایتا صرف زیان‌های انباشته و افزایش هزینه مالی شده و اثر آن بر روی افزایش قیمت خودرو بوده است؛ اگر این تسهیلات هم دریافت شود باز به همین شکل خواهد بود و اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ممکن است تسهیلات صرف بدهی شود اظهار کرد: در این شرایط راندمان تولید افزایش نمی‌یابد، بدهکاری به بانک باقی می‌ماند و زیان انباشته بیشتر می‌شود. در نتیجه هزینه مالی افزایش یافته و جای جبران ندارند و مجبور هستند قیمت را کمی بالا ببرند و همین دور مانند قبل ادامه خواهد داشت.

علیلو خاطر نشان کرد: به همین دلیل صاحبان این شرکت‌ها باید دارایی‌ها و امکانات خودشان را مدیریت کنند تا این خلاء پر شود و مدام به منابع ملی دست اندازی نکرده و به بانک مرکزی فشار نیاورند.

وی در پایان تاکید کرد‌: بنابراین پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است و هر کسی هم که از طریقی به آنها کمک کند عین خیانت تلقی می‌شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد ساکت نخواهیم نشست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۰۳:۵۱

بيان اين نماينده محترم عين حيقت است وبازپرداخت اين وامها فقط با گران شدن خودرو وپايين آمدن کيفت خودروهاي توليد داخل ممکن است .زيرا خودروسازان داخلي هيچگونه مديريتي برمنابع مالي خودندارند .وفقط با گران کردن خودرو دنبال جبراي سوء مديريتهاي خود هستند. آقاي وزير صنعت مردمي را که به اعتراض از خريدخودرو صفر کيلومتر خوداري ميکنند ضدانقلاب خطاب ميکنند .ولي کساني که در ايرانخودرو وسايپا باسوء مديريتشان منابع مالي را هدر ميدهند و به اسم خودروي ملي خودروهاي سي سال پيش ديگرکشورها را باقطعات چيني توليد ميکنند و... از توليد ملي راضايع ميکنند چرا آنان را خيانتکار نميدانند؟ .

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۰۸:۲۸

ايا منصوب كردن افرادي مثل ب....به مديريت يكي از اين شركتها و قبضه مديريت هاي اين شركتها با نفرات فشاري خيانت نبوده ؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۰۸:۴۹

افرين برغيرتت

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۰۸:۵۲

زنده باشي علي اقا

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۰۹:۳۳

استثنائا من باهاش در اين موضوع موافقم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۰۹:۳۵

واقعا اگر ساكت نمانيد دم شما گرم،

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۰۹:۴۳

اگه با اين انحصار استفاده كنن كه روي دوش مردم سوار نباشن و مستقل شن از اين به بعد هم نخاهند توانست و كمك بهشون دور ريختن بيت الماله ، چه اصراريه نميتونن ، البته مطمينم كه با رانتهايي كه دارن وام رو ميگيرن خيالت راحت اصرار بي مورد به راههاي غلط عاقبتي جز همين وضعيتي كه الان داريم نخواهيم داشت

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۰:۳۲

خنده دار ترين معضل اين کشور همينه که خودروي بي کيفيت و از رده خارج با پنج برابر قيمت و منت گذاشتن سر مشتري فروخته ميشه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۱:۱۵

درود بر اين نماينده تاکي بايد جان و مال مردم ايران فداي اين دو شرکت شود

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۲

واقعا مرد هستي

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۳:۴۲

اگه از کارخونه هاي لواشک و فره قروت اينقدر حمايت شده بود الان ايران بهترين برند لواشک و قره قروت رو داشت!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۷:۴۴

ميخوان وام بگيرن که قيمتارو دوباره ببرن بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟