• چهارشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94072214678
  • خبرنگار : 71290

جلالی در جمع خبرنگاران :

تصویب برجام آخر کار نیست، شروع کار است

تصویب برجام آخر کار نیست، شروع کار است

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس با اشاره به اینکه برجام آخر کار نیست بلکه شروع کار است گفت: دولت و مجلس باید دقت کنند در آغاز یک راه قرار داریم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس با اشاره به اینکه برجام آخر کار نیست بلکه شروع کار است گفت: دولت و مجلس باید دقت کنند در آغاز یک راه قرار داریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاظم جلالی در حاشیه جلسه امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب جزئیات طرح برجام گفت: کشور نیاز به آرامش دارد و در مجلس هم تصمیم گرفته شد و بعد از این تصمیم همه باید به سمت درست اجرا کردن آن برویم. البته این تصمیم به شرطی تکمیل می‌شود که شورای نگهبان نظر داده و قانون شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بعضی‌ها می‌گویند رهبری گفته‌اند مجلس نظر دهد اما آن‌ها تصور می‌کنند بخشی از مجلس باید نظر دهد که این غلط است زیرا مجلس با اکثریت آرا و 161 رای به این طرح رای داده است و 100 نفری که در بحث کلیات مخالف بودند دیروز تنها 59 نفر مخالف شدند و رای اصلی هم رای دیروز است.

جلالی با تاکید بر اینکه نباید این کش و قوس ها تبدیل به شکاف شود اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند موضوع هسته‌ای نباید تبدیل به شکاف در درون کشور شود لذا مصوبه مجلس هم نباید تبدیل به شکاف شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به پیامدهایی که در جریان بررسی طرح برجام به نمایندگان ارسال شده بود گفت: برخی از این پیامک‌ها بی ادبانه بود و حجم آن‌ها تا حدی بود که فشارهایی را به نمایندگان وارد کرد اما آن‌ها تحمل کردند.

جلالی خاطرنشان کرد: خواص کار پارلمانی همین است، در کار پارلمانی جر و بحث وجود دارد اما وقتی به یک تصمیم رسیدیم همه باید در آن راستا حرکت کنیم و به جای تبدیل کردن آن به دعوا و جنجال سیاسی باید همه حواسمان برای درست اجرا کردن قانون باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید حواسمان به دشمنانمان باشد گفت: هیچ تردیدی نداریم که در برجام دشمنان ما تبدیل به دوست نمی‌شوند اما نظام جمهوری اسلامی ایران در متن و بطن خود اسلام خواهی را سرلوحه قرار داده است حاکمیت هم حاکمیت دین و مردم است.

جلالی تاکید کرد: اکنون باید در اجرای برجام مراقبت کنیم ، برجام آخر کار ما نیست شروع کار ما است و دولت و مجلس باید دقت کنند در آغاز یک راه قرار گرفته ایم.

جلالی افزود: چه مخالفین و چه موافقین همه فرزندان این انقلاب هستند و نباید تصور کنیم بی اخلاقی می تواند جواب دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره انجام آزمایش موشک بالستیک عماد گفت:‌ ما همیشه و در گذشته هم گفته ایم که تقویت بنیه نظامی و دفاعی کشور به عنوان یک اهرم بازدارنده است. جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت کشوری را تهدید نکرده است و به دنبال جنگ هم نیستیم.

وی تاکید کرد: قطعا در بحث موشکی کوتاه نخواهیم آمد و آزمایش موشکی را ادامه می دهیم و به دنبال ساخت بمب اتم هم نیستیم .

وی در ادامه درباره آخرین وضعیت جیسون رضاییان گفت:‌ آن‌ها می‌دانند در جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه قوه مستقلی است و بر اساس آن چه ضوابط و قوانین داخلی کشور است محاکمه صورت می گیرد. لذا نباید این موضوعات را تبدیل به جار و جنجال سیاسی کرد.

وی در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر روی استقلال خود پافشاری می‌کند و ملت ایران هم همواره نشان داده که روی پای خودش ایستاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha