• شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94080904632
  • خبرنگار : 71186

وقتی دریافت خسارت خودرو "رویا"می‌شود

وقتی دریافت خسارت خودرو "رویا"می‌شود

به تمام تخلفات خودروسازان و واردکنندگان خودرو، تخلف جدیدی به نام نقض قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اضافه شده است.

به تمام تخلفات خودروسازان و واردکنندگان خودرو، تخلف جدیدی به نام نقض قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وجود نارضایتی‌ها از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو در کشور در حالی است که یکی از این نارضایتی‌ها مربوط به عملکرد این شرکتها در حوزه خدمات پس از فروش است به‌گونه‌ای که براساسارزیابی صورت گرفته، اکثریت مردم از پایین بودن کیفیت و بالا بودن هزینه‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.

طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این مشکلات اعتراض وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز به دنبال داشته است به‌گونه‌ای که وی چندی پیش در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو از خودروسازان خواست عملکرد شبکه خدمات پس از فروش خود را اصلاح کنند.

در این شرایط برگ دیگری از تخلفات خودروسازان و واردکنندگان خودرو رو و اعلام شده که این شرکتها با نقض قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، از پرداخت خسارت خواب خودرو به مصرف‌کنندگان خودداری می‌کنند.

در این زمینه معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اظهار کرد:" شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو تنها به شش درصد کسانی‌که مشمول دریافت خسارت خواب خودرو بوده‌اند، این خسارت را پرداخت کرده‌اند".

به گفته سعید تاجیک، طبق آیین‌نامه فعلی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودروهای تحت گارانتی برای رفع عیب بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد برای رفع عیب خودرو، در تعمیرگاه متوقف شوند، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو ملزم به پرداخت روزشمار جریمه خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک آن است با این حال در حوزه خودروهای سبک تنها به شش درصد و در حوزه خودروهای سنگین تنها به چهار درصد مشمولان، این خسارت پرداخت شده است.

ادامه سریال تخلفات خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حالی است که هم مصرف‌کنندگان و هم مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد این شرکتها ناراضی هستند با این حال تاکنون نه تنها اقدام عملی برای رفع این نارضایتی دیده نشده بلکه هر روز تخلفات جدیدی در این حوزه افشا می‌شود.

در این شرایط به نظر می‌رسد فعلا دریافت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو تبدیل به "خواب و رویا" برای مصرف‌کنندگان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۰۹ ۲۰:۲۲

فقط يک دليل مي تواند داشته باشد : (وقتي قانوني تصويت ابلاغ اما اجرا نمي شود) 1- سرکشي و عدم فرمانبري مجري قانون براي اجرای قوانين ابلاغ شده 2- نبود شخص،سازمان يا قانون محکم يا اراده اي قاطع براي برخورد با شخص يا اشخاصي که قوانين را دستور اجرا نمي دهند 3- نبود نظارت بر اجرای قانون 4- ازهمه مهمتر >>> نبود اراده محکم براي اجراي قانون دفاع از حقوق مصرف کننده(مردم_حق الناس) بطوري که پس از شکايت زمان بررسي طولاني شده و در نهايت حکمي به نفع حق پايمال شده ي مصرف کننده صادر نمي شود. نتيجه : در اين مورد = قوه قضاييه مجريه و مقننه هر سه مقصر هستند و بايد تاکيد مي کنم باااايد پاسخگو باشند