• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94081207120
  • خبرنگار : 71049

شفیعی: برجام نتیجه 37 سال مبارزه بین ایران و غرب بود

شفیعی: برجام نتیجه 37 سال مبارزه بین ایران و غرب بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار کرد: برجام در سطح منطقه فرصت های زیادی را برای ایران ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار کرد: برجام در سطح منطقه فرصت های زیادی را برای ایران ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، نوذر شفیعی در نشستی با عنوان بررسی برجام تاثیر بر ژئوپلوتیک منطقه با بیان اینکه برجام نتیجه 37 سال مبارزه بین ایران و غرب بود افزود: آنچه می توانست به جنگ منجر شود در قالب موازنه ای نرم به یک توافق همه جانبه تبدیل شد.

وی ادامه داد: تاثیر برجام بر داخل ایران در تعاریف جدید امنیت ملی مهم است، ما به همان میزان که موشک های صدام ، اسرائیل و آمریکا برای ما تهدید است بیکاری و تعطیل شدن کارخانجاتمان می تواند تهدید باشد بنابراین بخشی از فشارها از درون ما را به سمت برجام و گفت‌وگو سوق داد. از این رو می توان انتظار داشت که بعد از برجام اوضاع داخلی کشور از منظر امنیت ملی بهبود یابد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نظم سیاسی در منطقه در حال تغییر است گفت: منطقه در حال گذار به اوضاعی دیگر است و در این گذار باید فرصت های جدید را همزمان با تهدیدها شناسایی کنیم و نباید به خاطر تهدید فرصت را از دست بدهیم.

شفیعی با بیان اینکه در گذشته روابط به شکلی بود که آژانس با وجود همه همکاری ها و بازدیدها و بازرسی ها درباره برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز بودنش را تائید نمی کرد گفت:‌آن روند اشتباه بود . آژانس باید نظارت خود را قوی کند. نه آنکه از ایران بخواهد برنامه هسته‌ای اش را به خاطر برخی نگرانی ها تعطیل کند و این اتفاقی است که در دوره جدید انتظار است روی دهد.

وی گفت: اقدام شجاعانه و تاریخی تیم مذاکره کننده هسته‌ای که در پنج دهه گذشته چنین اتفاقی با این پیچیدگی سیاسی وجود نداشته است را قابل تقدیر و بررسی دانست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس دررابطه با تاثیر برجام بر تحولات منطقه گفت: ما تا یک سال گذشته سوریه را از دست داده بودیم و عرصه روز به روز بر دوستان ما در این کشور تنگ تر می شد در یمن و عراق هم همین طور بود. در مذاکراتی که طی 4 سال گذشته درباره سوریه در سطح بین‌المللی برگزار شده است، هیچ وقت ایران را دعوت نمی کردند اما بعد از برجام مشاهده کردیم که فضا تغییر کرد . الان در بحث سوریه ایران مشارکت دارد و به طور قطع در آینده تحولات یمن معکوس خواهد شد. بنابراین معتقدم برجام در منطقه یک فرصت برای ایران ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha