• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94081207286
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

پیام دکتر میرزاده به مناسبت 13 آبان؛

استبداد و ظلم ضد دانش و آزادگی است

استبداد و ظلم ضد دانش و آزادگی است

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی یاد و خاطره شهدای 13 آبان را گرامیداشت .

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی یاد و خاطره شهدای 13 آبان را گرامیداشت .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن این پیام بدین شرح است:

سیزدهم آبان هر سال یاد آور سه جوشش برخاسته از دانش و بینش در جریان نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است.

روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه، در قلب تپنده دانش ایمانی و فقه ربانی و واکنش رژیم سلطنتی در تبعید ایشان در روز 13 آبان 1343 نشان از پیروزی مطلق منطق برخاسته از بینش الهی بر منطق متکی بر زور و خودکامگی داشت.

همانگونه که شهادت دانش آموزان ایرانی در 13 آبان سال 1357 در راه بیان خواسته های برحق ملت ایران در محوطه دانشگاه تهران نشان داد که استبداد و ظلم ضد دانش و آزادگی است و دانش برخاسته از ایمان محصلان ایرانی حکومت استبدادی وابسته را به عجز می کشاند. و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358 نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می تواند بزرگترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو در آورد.

این تجربه گران سنگ استبداد و استکبار ستیزی، تکلیف سنگینی بر دوش اصحاب علم و دانش و دانشگاهیان و دانش آموزان ایران اسلامی می نهد و بر ما واجب می سازد که با تکیه بر تعهد، کسب تخصص و دانش برخاسته از ایمان، مسیر مقدس امام راحل و شهدای راه استقلال و آزادی را ادامه دهیم.

به نمایندگی از جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی این روز بزرگ را گرامی می دارم و از همه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی توقع دارم که با تلاش بیشتر در راه علم اندوزی و دانش افزایی پرچم استبداد و استکبار ستیزی را بر افراشته نگاه دارند. وظیفه خود می دانم که روز دانش آموز را به همه دانش آموزان ایرانی به خصوص دانش آموزان کوشای مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی صمیمانه تبریک گفته و سعادت و توفیقشان در راه اعتلای نام ایران اسلامی را از خداوند منان خواهان باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha