• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081810460
  • خبرنگار : 71511

یک فعال دانشجویی:

نمایندگان مجلس باید درک درستی از منافع ملی داشته باشند

نمایندگان مجلس باید درک درستی از منافع ملی داشته باشند

عضو شورای مرکزی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد که یک نماینده مجلس باید توانایی حل مشکلات مردمی که به او رای می دهد را داشته باشد.

عضو شورای مرکزی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد که یک نماینده مجلس باید توانایی حل مشکلات مردمی که به او رای می دهد را داشته باشد.

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بیان ویژگی یک فرد سیاسی که می خواهد وارد مجلس شود ، اظهار کرد: کسی که می‌خواهد وارد مجلس شود در درجه اول باید نماینده مردم باشد. یعنی مردم را نمایندگی کند نه آن که منافع گروهی یا شخصی خود را نمایندگی نماید و منافع ملت را فدای منافع فردی و گروه ننماید.

وی ادامه داد:علاوه بر آن یک نماینده مجلس باید دانش سیاسی به قدر کافی داشته باشد تا بتواند تصمیمات درستی اتخاذ نماید. این که افرادی وارد مجلس شوند که کمترین دانشی در حوزه های حقوق، علوم سیاسی و جامعه شناسی نداشته باشند مناسب نیست و علاوه بر این که باید نسبت به مسائل حوزه انتخابیه خود آگاه باشند، از آنجایی که برای کل کشور نیز تصمیماتی به عنوان نماینده مجلس می‌گیرند باید درک درستی از منافع ملی داشته باشند.مهم است که نمایندگان مجلس به صداقت و امانت شناخته شوند و این طور نباشد که برای منافع شخصی و گروهی به وارونه کردن حقیقت روی آورند یا برای رسیدن به منافع مادی بیشتر از جایگاه خود سوء استفاده کنند.

این فعال دانشجویی اظهار کرد:علاوه بر این یک نماینده مجلس باید فعالیت های موثری در حوزه انتخابیه خود داشته باشد و توانایی حل مشکلات مردمی که به آن ها رای می دهند را داشته باشد و این را با سابقه فعالیت های خود باید نشان داده باشد.

وی افزود:جناح ها از تخریب یکدیگر و وارونه جلوه دادن حقایق باید پرهیز کنند. این طور نباشد که به برخی برچسب هایی زده شود و بر اساس آن برچسب ها به دنبال رد صلاحیت یا تخریب کاندیداها باشند به طور کلی تلاش کنند تا در انتخاباتی سالم و رقابتی پیروز شوند. همه جناح های سیاسی باید بدانند که انتخابات یک طرفه و غیر رقابتی، نمی تواند در نهایت منافع ملت ایران را تامین نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha