• دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 94082515064
  • منبع : نمایندگی مرکزی

در استان مرکزی؛

بخش پیوند مهمترین چالش مظلوم ترین بیماران

بخش پیوند مهمترین چالش مظلوم ترین بیماران

ایسنا/مرکزی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان مرکزی با اشاره به وجود 688 بیمار کلیوی در استان، مهمترین مشکل این بیماران را نبود بخش پیوند عنوان کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان مرکزی با اشاره به وجود 688 بیمار کلیوی در استان، مهمترین مشکل این بیماران را نبود بخش پیوند عنوان کرد.

داوود نوروزخانی به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی(23 تا 30 آبان‌ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - آخرین آمار تعداد بیماران کلیوی تحت حمایت این انجمن تا پایان شهریورماه را 688 بیمار عنوان کرد که از این تعداد 328 نفر دیالیزی و 341 نفر بیماران پیوندی هستند.

وی با اشاره به اینکه از بین بیماران دیالیزی 148 نفر زن و 180 نفر مرد هستند، افزود: در استان مرکزی 19 نفر بیماران دیالیزی سفاقی هستند که خود بیمار در منزل می‌تواند دیالیز انجام دهد و از این تعداد 11 نفر زن و مابقی مرد هستند.

نوروزخانی تصریح کرد: آمار موجود تنها مربوط به 10 شهرستان استان است و با توجه به استقلال اداری دانشگاه علوم‌پزشکی ساوه و زرندیه، آمار بیماران کلیوی این دو شهرستان با دیگر شهرستان‌های استان محاسبه نمی‌شود.

وی بیشترین تعداد بیماران دیالیزی را با 180 نفر مختص اراک عنوان کرد و افزود: خمین با 46 بیمار بعد از اراک بیشترین تعداد بیماران دیالیزی را دارد.

نوروزخانی افزود: شازند با 36 بیمار، دلیجان با 23 بیمار، تفرش با 13 بیمار، آشتیان و محلات هر کدام با 11 بیمار و در نهایت کمیجان با هشت بیمار در مراتب بعدی تعداد بیماران دیالیزی استان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه بیماران دیالیزی مظلوم‌ترین بیماران هستند، گفت: اولین انجمن حمایت از بیماران در جهان برای بیماران کلیوی ایجاد شد، چراکه این بیماران علاوه بر نوع بیماری با مشکلات رفاهی، اقتصادی، اشتغال و ... مواجهند که 90 درصد مشکلات آنها را تشکیل می‌دهد و ما به عنوان یک انجمن حمایتی با سابقه‌ای بیست سال و اندی همه تلاش خود را معطوف به رفع مشکلات خاص این بیماران در کنار حمایت‌های درمانی کرده‌ایم.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان با اشاره به اینکه بیشترین بیماران کلیوی استان عموما در سنین بالا هستند و شمار کمی از بیماران کمتر از 20 یا 15 سال سن دارند، عنوان کرد: خوشبختانه مجموعه درمانی و دانشگاه علوم‌پزشکی استان تمام تلاش خود را صرف رفع مشکلات این بیماران کرده است، اما به دلیل بازسازی بیمارستان ولیعصر(عج) و انتقال بخش دیالیز نارضایتی‌هایی از سوی بیماران ایجاد شد که البته بخشی از آن رفع شده و در مواردی نیز در تلاش جهت جلب رضایت بیماران هستیم.

وی اضافه کرد: به هر حال جابجایی یک بخش درمانی برای بیماران چون دیالیزی‌ها که دردهای جسمانی دارند مشکلاتی به همراه دارد و تا جا افتادن بیماران در بخش جدید و در نظر گرفتن تسهیلات برای رفت و آمد آنها نارضایتی‌هایی بروز می‌کند، اما تلاش بر این است که هرچه سریعتر کاستی‌ها جبران شود تا حداقل از نظر روحی و تامین رفاهیات دغدغه‌ای برای بیماران ایجاد نشود.

نوروزخانی مهمترین نیاز بیماران کلیوی استان را وجود یک بخش پیوند عنوان کرد و افزود: مطمئنا وجود این بخش باعث می‌شود که رضایت‌مندی بیماران جلب شود، روند درمانی با سرعت بیشتری انجام شده و افراد به جامعه برگردند و این امر قطعا تلاش بیشتر مسئولین و البته همراهی خیرین را می‌طلبد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha