• یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94090100405
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی:

مشارکت مردم در انتخابات تثبیت اقتدار نظام است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در راستای تثبیت اقتدار نظام و تفسیر کننده ارتباط درست مردم با نظام است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در راستای تثبیت اقتدار نظام و تفسیر کننده ارتباط درست مردم با نظام است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، محمد رحیم نوروزیان در نشست با احزاب استان خراسان شمالی اظهار کرد: ایجاد فضای امن انتخاباتی و برگزاری انتخابات بی‌طرفانه و پرشور با حضور مشارکت حداکثری مردم از اهداف اصلی دولت در انتخابات حساس پیش رو است. چشم‌انداز فضای انتخابات در خراسان شمالی خوب است اما پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان فضای مطلوبتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: حضور نامزدهای انتخاباتی خراسان شمالی در صحنه انتخابات نسبت به میانگین کشوری پایین است و رقابت در شهرستان میان تعداد معدودی از افراد است. مجلس شورای اسلامی بالاترین جایگاه را دارد و بنابراین حضور افراد توانمند و کارآمد در آن موجب تقویت مجلس و کاهش بسیاری از مشکلات است. عدم ورود به مسائل قومیتی در تبلیغات انتخاباتی از سوی شورای امنیت کشور مورد تاکید است؛ چراکه عدم رعایت آن مشکلات عمده‌ای را به دنبال دارد و هزینه سنگینی را به کشور و منافع ملی تحمیل می‌کند و ضمن این‌که از لحاظ قانونی نیز نامزدها باید پاسخگو باشند.

وی گفت: موضوع تقسیمات کشوری و اختلافات مذهبی هم از دیگر مواردی هستند که باید مورد توجه نامزدهای انتخاباتی باشند. ایجاد مطالباتی که در واقع عملی نیست به سرمایه‌های اجتماعی لطمه می‌زند و اعتماد عمومی را از بین خواهد برد؛ چراکه نمایندگان مجلس کارشان قانونگذاری است و دادن وعده‌های اجرایی به معنای عدم صداقت آن‌ها و نداشتن نگاه درست به جایگاه مجلس است.

نوروزیان تصریح کرد: ضمن ایجاد فضای انتخاباتی پر شور و با نشاط باید در خصوص دعوت از عناصر تندرو و افراطی دقت شود؛ چراکه موجب ایجاد تنش در استان خواهد شد و بهتر است همه طرف های سیاسی چنین افرادی را به استان دعوت نکنند.

وی با بیان این‌که «میان انتقاد و ضدیت و مقابله تفاوت وجود دارد»، تاکید کرد: باید به جایگاه و ترازی در نظام جمهوری اسلامی برسیم که کار کردن در محیط علی رغم مخالفت با نظر و ایده دیگران نیز اتفاق بیفتد؛ بنابراین افزایش آستانه تحمل و رعایت مدارا امری ضروری است.

وی گفت: در هر دولت علی رغم عملکردهای خوب اشکالاتی نیز وجود دارد اما نباید این امر موجب زیر سوال بردن همه تصمیمات کشوری شود و به گونه‌ای که امروزه شاهد برخی توهین‌ها به دولت به ویژه ریاست محترم جمهوری منتخب مردم از سوی برخی افراد ونشریات هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: انتقاد کردن خوب است ولی نباید با توهین همراه باشد؛ چراکه کنار گذاشتن اشکال‌تراشی‌ها و بهانه‌جویی‌ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه به نقش احزاب در برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: احزاب از عناصر اصلی سیاسی استان هستند؛بنابراین با ایجاد اتاق فکر در راستای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارها در خصوص مسائل استان کمکی برای مسولان باشند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید دولتی فراجناحی است و و نگاه ما نگاه حاکمیتی و مدیریت مسائل سیاسی است و بنابراین پذیرای تمام سلایق و جریان های سیاسی هستیم و اگر جریانی رغبت به مشارکت در امور نداشته باشد اشکال در خود آن جریان است.

نوروزیان گفت: حضور افراد خوشنام و مورد اعتماد مردم در دفاتر احزاب در راستای اعتمادسازی و رفع ابهامات و حل مشکلات موثر است؛ چراکه منجر به تقویت گرایش افراد به کار خوبی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha