• سه‌شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۴ / ۰۳:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94102212513
  • خبرنگار : 71186

خودروی چینی 77 میلیونی، تنها با یک ستاره کیفی!

خودروی چینی 77 میلیونی، تنها با یک ستاره کیفی!

یکی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران در حالی با قیمت 76 میلیون و 710 هزار تومان عرضه می‌شود که علی‌رغم قیمت بالا، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

یکی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران در حالی با قیمت 76 میلیون و 710 هزار تومان عرضه می‌شود که علی‌رغم قیمت بالا، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از آذر ماه امسال با تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت)، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است.

در مدل جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با توجه به سطح کیفی خودروها، یک تا پنج ستاره به خودرو تعلق می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودرو را نشان می‌دهد.

در این زمینه نکته قابل توجه در گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال، سطح کیفی خودروی چینی آسا است.

این خودروی چینی که در گروه خودروسازی بهمن مونتاژ می‌شود، علی‌رغم قیمت قابل توجه آن (76 میلیون و 710 هزار تومان)، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

این در حالی است که خودروهایی چون انواع تندر 90 علی‌رغم آنکه به قیمتی حدودا نصف قیمت خودروی آسا عرضه می‌شوند (به طور میانگین 40 میلیون تومان) اما سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

علاوه بر آن خودروی چینی همچون ام‌وی‌ام 315 جدید نیز علی‌رغم آنکه به قیمتی حدودا نصف قیمت آسا (حدود 40 میلیون تومان) عرضه می‌شود اما دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۷:۳۵

فکر کنم يک جاي کار ايراد دارد. من اين خودرو را ديده ام و سوار شده ام. ال نود هم داشته ام . جيلي و ام وي ام و جک را هم کلي براي خريد بررسي کرده ام . کيفيت آسا بي اف 50 از همه آنها بهتر است. گزارشهاي سايتهاي تخصصي نيز همين را نشان مي دهد.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۸:۲۲

اونوقت پرايد چند تا ستاره گرفته ؟

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۰۹:۲۵

لطفا دلايل فني تر در مورد مقايسه تان بياوريد.ملاک اين ارزيابي ها چه مي باشد و مرجع ذي صلاح انجام ارزيابي کيست؟

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۱:۲۰

مرسي. زحکت کشيدن خودروي چيني مونتاژ کردن

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۳:۰۹

تعريف يک ستاره چي هست ؟ به نظر اين ارزيابي در مورد اين ماشين اشتباه است

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۳:۱۱

ممکنه بفرماييد منبع دستورالعمل ارزيابي کيفي خودروهاي داخلي (آديت)، نحوه تعيين و اعلام سطح کيفي چه ملاکهايي رو در نظر ميگرد چون من هر دو اتومبيل را داشتم و تندر و آسا قابل مقايسه نيست. شايد خبر جهت تخريب بازار خودروهاي چيني و دروغ باشد.

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۳:۲۹

ماشين خوبيه. از ماشینای داخلي خيلي بهتره

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۳:۴۶

مقصر مصرف کننده است که پول به اين اشغالاي چيني ميدن. نخريد لطفا

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۴:۰۰

اون روزي که تو بوق ميکرديد آقا بخريد و اين حرفا , چي شد حالا شدن ماشين بده ؟ هيچ عقل سليمي قبول نميکنه که کيفيت ماشيناي ايراني حتي از اين چيني بدرد نخور هم بالاتر باشه !! صداقتم خوب چيزيه !!!

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۵:۰۹

حتما پرايد 12 تا ستاره گرفته!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۵:۲۲

ملاک اين ستاره ها چيست؟! بقول دوستمان پرايد چند ستاره دارد؟! قطعا اين امتيازدهي ها در جهت فروش خودروهاي داخلي بي کيفيت هست. اين برند يکي از برترين محصولات چين است (که صنعت خودروسازي به مراتب قويتر از ايران دارد)

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۵:۴۹

پرايد يه ستاره، خودروي 77 ميليوني هم يه ستاره!

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۵:۵۲

من خودم ال نود مدل 93 دارم از موقع تحويل از کارخانه پنج بار براي تعمير موتور به تعمير گاه مراجعه کردم که يک بار تعمير اساسي موتور انجام دادم ولي هنوز هم همان لگني است که بود خودرو صفر در ايران مانند تخم مرغ شانسي است

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۱۶:۴۴

ما خودمون يه 206 داريم و يه سمند. پشت ال 90 هم نشستم. يبار يکي از دوستان بسترن (ماشين مورد بحث) اورده بود توش نشستم. از نظر کيفيت از ماشين هايي مثل سوزوکي ويتارا هم بهتر بود. از اپشن ها گرفته تا کيفيت صندلي و داشبرد و دستگيره ها. واقعا خنده داره بگين ال90 سه ستاره و اين ماشين يک ستاره درست کيفيت ماشين هاي کره اي رو نداره ولي واقعا خيلي با کيفيت تر از خودروهاي داخلي هست

avatar
۱۳۹۴-۱۰-۲۲ ۲۳:۴۶

مسلماً مشکلي در معيارهاي مورد استفاده در اين رده بندي وجود دارد چون واقعا کيفيت اين خودرو از ساير خودروهاي هم رده خودش خيلي بهتره و اصلا با ال نود و ... قابل مقايسه نيست.