• سه‌شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94110603647
  • منبع : نمایندگی گیلان

با مجریان تورهای غیرمجاز گردشگری گیلان برخورد می شود

با مجریان تورهای غیرمجاز گردشگری گیلان برخورد می شود

ایسنا/گیلان ‌معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: به منظور جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری و بروز مشکلات احتمالی، با مجریان این تورها در سطح گیلان برخورد می شود.

‌معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: به منظور جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری و بروز مشکلات احتمالی، با مجریان این تورها در سطح گیلان برخورد می شود.

حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری این اداره کل ‌در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: به دنبال تبلیغات برخی واحدهای غیر مرتبط با صنعت گردشگری در خصوص برگزاری تورهای مسافرتی، نشست ویژه ای با حضور مدیرکل و تعدادی از کارشناسان حوزه گردشگری برگزار شد تا در جهت رفع این معضل و جلوگیری از بروز آن تصمیمات جدی اخذ شود.

وی با اشاره به عدم صلاحیت افراد مجری تورهای بدون مجوز اضافه کرد: افراد یا گروه هایی که اقدام به راه اندازی تورهای گردشگری غیرمجاز می کنند، به دلیل عدم اطلاع از حساسیت وظایف تورگردانی و عدم رعایت حقوق مسافر و استانداردهای مصوب تورهای گردشگری، در صورت وقوع حادثه قادر به پاسخگویی نبوده و ادامه فعالیت خودمختار این تورهای غیر مجاز به بروز مشکلات بسیاری منجر می شود.

آذرپور شناسایی تورهای فاقد مجوز و جلوگیری از ادامه فعالیت مجریان این تورها را در اولویت کاری کارشناسان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خواند و این اقدام را گامی در جهت صیانت از حقوق گردشگران معرفی کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم اطلاع گردشگران از مجاز بودن فعالیت تورهای گردشگری در سطح استان یادآور شد: تمامی راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی با داشتن مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به فعالیت می کنند؛ لذا از کلیه علاقمندان به گردشگری درخواست می شود تا از طریق این دفاتر امنیت سفر را تجربه کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ارائه پیشنهادات و انتقادات خود می‌توانند با شماره تلفن گویای 33618465 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha