• چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95040118161
  • خبرنگار : 71516

ابراهیم جعفری: نیروهای حشد الشعبی به تمامی عراقی‌ها تعلق دارند

ابراهیم جعفری: نیروهای حشد الشعبی به تمامی عراقی‌ها تعلق دارند

وزیر خارجه عراق ضمن تأکید بر اینکه نیروهای مردمی عراقی هستند، گفت که عملیات فلوجه یک عملیات عراقی محض بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در سخنانی در واشنگتن گفت: عملیات پاکسازی شهرهای عراق از لوث وجود تروریسم یک عملیات عراقی محض است. ما در درجه اول بر نیروهای خود، برنامه‌هایمان و زمانمان تکیه می‌کنیم و بعد با طرف‌های دیگر چه مربیان و چه کسانی که از ما پشتیبانی هوایی به عمل می‌آوردند، هماهنگ می‌شویم اما اراده واقعی در آزادسازی مناطق از خود عراقی‌ها نشأت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: عملیات فلوجه به دست خود عراقی‌ها و با عقل آن‌ها صورت گرفت. ما از حمایت کشورها بی‌نیاز نخواهیم شد چرا که آن‌ها امکانات دارند به ویژه اینکه این جنگ جنگی کلاسیک نیست. ما از امکانات و توانایی این کشورها از جمله آمریکا استفاده می‌کنیم اما این نیروهای مسلح عراق بودند که با تصمیم خود پیروز شدند.

جعفری درباره وجود نیروهای مارینز (تفنگداران دریایی آمریکا) در عراق گفت: هیچ چیزی وجود ندارد که بتوان بدون اراده نیروهای مسلح عراق آن را بر عراقی‌ها تحمیل کرد. ما پس از نشست جده و بعد پاریس در نشست سال 2014 در نیویورک به این توافق رسیدیم و طرف‌های ائتلاف ضد داعش به آن پایبند هستند.

وی درباره تصمیم وزارت خارجه برای افتتاح کنسولگری دیگری در آمریکا گفت: زمانی که نیاز باشد این کار را می‌کنیم. عراقی‌ها در خارج بخش مهمی هستند.

جعفری درباره نقش نیروهای مردمی در موصل گفت: نیروهای مردمی بخشی از مردم عراق هستند و به یک منطقه یا به موصل یا به اربیل تعلق ندارند بلکه عراقی هستند و به تمامی عراقی‌ها تعلق دارند. موصل دومین شهر بزرگ عراق بعد از بغداد است که از سوی داعش اشغال شده اما ما تمامی امکاناتمان را برای آزادی آن بکار می‌گیریم.

ابراهیم جعفری برای حضور در نشست ائتلاف ضد داعش در واشنگتن به سر می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha