• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95062012915
  • خبرنگار : 71545

دفاع از طرحی که فقط ۷ درصد آن محقق شد!

دفاع از طرحی که فقط ۷ درصد آن محقق شد!

کارت اعتباری خرید کالای داخلی از جمله طرح‌های بود که دولت در ارتباط با موضوع رونق تولید پیش گرفت و در حالی که کارشناسان از تحقق هفت درصدی آن خبر می‌دهند، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است همه چیز بر اساس برنامه پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، طرح کارت‌های اعتباری که از پاییز سال گذشته در حال اجراست با بخش‌نامه‌ها و طرح‌های مختلفی در جهت ایجاد رونق در آن مواجه بود تا استقبال مردم نسبت به این طرح افزایش یابد  و این در حالی است که تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان محصولات لوازم خانگی نیز حساب خاصی روی اجرای این طرح و خروج صنایع از رکود حاکم بر کشور باز کرده بودند.

ولی با این وجود به نظر می رسد حتی با افزایش سقف حقوقی دریافت‌کنندگان و گسترده‌تر کردن جامعه هدف این طرح اقتصادی، همچنین افزایش سقف قدرت خرید توسط این کارت هنوز استقبال مخاطبان به صورت ایده‌آل اتفاق نیفتاده است.

با این حال محسن صادلحی‌نیا - معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت - در این رابطه معتقد است که این طرح دچار رکود یا شکست خوردگی نشده است و سامانه متقاضیان آن نیز در حال خدمات رسانی است و مردم می‌توانند با مراجعه به آن سامانه از امتیازات این کارت استفاده کنند.

این در حالی است که پیش از این نیز انتقادهایی در ارتباط با بانک‌های ارائه دهنده خدمات کارت اعتباری خرید کالای داخلی وارد بود و در برخی موارد نیز نتایج حاصل از آمار موجود گواه بر این بود که بانک رفاه با وجود طرحی مشابه در بدنه سازمان تامین اجتماعی تمایل چندانی به ورود قدرتمند به این طرح ندارد.

در هر صورت می‌توان گفت که طرح توزیع کارت‌های اعتباری می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که هم تولید را وارد رونق کند و هم قدرت خرید مردم را افزایش دهد و در عین حال بدون تزریق پول به جامعه به نقدینگی موجود نیافزاید اما به نظر می‌رسد که مسیر اجرا یا برنامه ریزی آن به درستی طی نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha