• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95062616202
  • منبع : نمایندگی مرکزی

نماینده مجلس:

واردات بی رویه و قاچاق کالا بلای جان تولید کننده است

واردات بی رویه و قاچاق کالا بلای جان تولید کننده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات بی رویه و قاچاق کالا بلای جان تولید کننده است، تصریح کرد: کالاهای سرمایه ای در استان نیازمند حمایت جدی هستند.

 به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی اکبر کریمی در بیست و دومین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: سهم استان مرکزی از  GDP کشور در سال 79 از رتبه 13 در سال 92 به رتبه چهاردهم تنزل پیدا کرده است و در صنعت سهم استان مرکزی ازGDP کشور از رتبه 5 در سال 79 به رتبه یازدهم در سال 92 تنزل پیدا کرده است.

 وی افزود: این در صورتی است که استان های خراسان رضوی، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد در این سالها از استان مرکزی جلو افتاده اند.

 کریمی گفت: رتبه استان مرکزی در زیربخش صنعت بویژه صنایع سنگین و فلزی هم استان از 4 به 5 تنزل پیدا کرده است.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دغدغه ما به عنوان نماینده مردم در شرایط موجود در وهله اول صیانت از اشتغال موجود و ظرفیت های صنعتی استان است.

 وی خاطرنشان کرد: 40 درصد از واحدهای صنعتی استان تعطیل هستند، 60 درصد با ظرفیت بسیار پایین کار می کنند و تنها هفت و نیم درصد از صنایع با ظرفیت 100 درصدی فعال هستند.

 کریمی گفت: ایجاد توان رقابت برای تولید کننده در بازار کشور و جلوگیری از واردات بی رویه از خواسته های صنعتگران است.

به گزارش ایسنا، سید مهدی مقدسی نیز در این جلسه گفت: در دولت گذشته که نفت بشکه ای 145 دلار بود درآمد به سمت تولید هدایت نشد و یارانه تولید را هم ندادند اما در دولت جدید با اختیارات جدیدی که داده شده است باید تصمیمات جدیدی گرفته شود.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای صنایع بزرگ در 85 روز گذشته مصوبات خوبی گذاشته شد که عملیاتی نشده است و با عملیاتی شدن آنها بخشی از مشکلات این واحدها رفع خواهد شد.

 مقدسی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ نیز حل شود.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به صنایع کوچک و متوسط بر مبنای رونق تولید، گفت: در استان مرکزی هزار و 431 واحد کوچک و متوسط ثبت نام کرده اند که از این تعداد 877 واحد توسط کمیته بررسی و 631 واحد در کارگروه استانی بررسی شده است ولی با تاسف در سال اقتصاد مقاومتی تنها 42 واحد در استان این تسهیلات را اخذ کرده اند.

 وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم بدترین وضعیت صنایع را داشته ایم، گفت: در مجلس حامی دولت هستیم و اعضای کمیسیون صنایع و معادن به این وزارتخانه ایمان دارد و با تمام وجود از وزارت صنعت حمایت می کند.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha