• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95063119211
  • خبرنگار : 71415

تلاش سناتورهای آمریکایی برای افزایش کمک‌ نظامی فراتر از 38 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی

گروهی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا طرحی را به جریان انداختند تا توافق کمک بزرگ نظامی 38 میلیارد دلاری واشنگتن به رژیم صهیونیستی را با اعطای مبالغ پول بیشتر و کاستن از محدودیت‌های مربوط به صرف این پول‌ها بیشتر از قبل تقویت کرده و وارد رویارویی با دولت باراک اوباما چند روز پس از آنکه این توافق امضا شد، شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا شامل لیندسی گراهام، کلی آیوت، جان مک کین و تد کروز در یک کنفرانس خبری اعلام کردند: طرحی را مطرح کردند تا به رژیم اسرائیل مبلغ 1.5 میلیارد دلار دیگر در غالب کمک نظامی ارائه دهند و در عین حال تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تمدید کنند.

چند سناتور جمهوری‌خواه دیگر شامل، مارکو روبیو، مارک کرک و روی لانت نیز از حامیان این لایحه که روز سه‌شنبه ارائه شد هستند. در این میان چند سناتور شامل آیوت، مک کین، روبیو، کرک و بلانت همگی در انتخابات کنگره آمریکا در 8 نوامبر باید برای انتخاب مجدد رقابت کنند.

آنها با استدلال اینکه قوانین آمریکا به کنگره این کشور کنترل خرج کردن پول‌ها را داده است، به یک بند توافق با اسرائیل که مانع از درخواست اعتبارات بیشتر از کنگره می‌شوند، اعتراض کردند.

این بند مربوط به یادداشت تفاهم کمک 38 میلیارد دلاری نظامی دولت آمریکا به اسرائیل است که چند روز پیش امضا شد و قرار است از پایان سال مالی 2018 اجرائی شود.

لیندسی گراهام، گفت: این یک لحظه بسیار تعیین کننده در تاریخ روابط آمریکا و اسرائیل از جمله روابط میان کنگره آمریکا و اسرائیل است. قرار نیست کنگره آمریکا جایی در حاشیه نظاره‌گر بنشیند.

همچنین این سناتورهای آمریکایی به موافقت اسرائیل برای بازگرداندن پول‌ها در صورتی که کنگره تلاش کند بیش از مبلغ 3.8 میلیارد دلار در سال به اسرائیل پول بدهد، اعتراض کردند.

گراهام تاکید کرد: قوانینی را ارائه خواهد کرد تا اسرائیل اجازه پیدا کند 26.3 درصد از کمک نظامی آمریکا را به جای خرید سلاح‌های آمریکایی صرف صنایع نظامی خود کند.

این در حالی است که چند روز پیش در روز چهارشنبه گذشته مقامات آمریکا و اسرائیل یادداشت تفاهم کمک نظامی 38 میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم را که قرار است در طی یک دهه و از قرار 3.8 میلیارد دلار در هر سال ارائه شود را امضا کردند.

ادعا شده که این بزرگترین کمک نظامی است که آمریکا در تاریخ خود ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha