• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95071106254
  • خبرنگار : 71480

ظریفیان:

انتخابات عرصه حق و باطل نشود

انتخابات عرصه حق و باطل نشود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی عرصه انتخابات به عرصه حق و باطل تبدیل نشود، فضای جامعه دو قطبی می‌شود. در این شرایط رقابت انتخاباتی به منازعه و درگیری تبدیل می‌شود.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه انتخابات صحنه رقابت است و جناح‌ها ، احزاب و نامزدهای انتخابات باید بر اساس برنامه‌های خود رقابت جدی داشته باشند، اظهار کرد: صحنه انتخابات صحنه نقد، گفت‌وگو و بیان برنامه ها و نقاط قوت خود و ضعف های رقیب است.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب و مسئولان نظام هم به وجود رقابت سالم تاکید دارند. در رقابت سالم انتخاباتی است که هدف حضور حداکثری مردم تامین می‌شود. از سویی کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند، اصل نظام را قبول دارند پس برنامه‌های آن‌ها نباید نظام و چارچوب‌های آن را به چالش بکشد و به آن آسیب برساند و مردم را از نظام ناامید کند.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه انتخابات یک فرصت برای نظام است و نباید به تهدید تبدیل شود خاطر نشان کرد:  عرصه انتخابات را نباید به عرصه حق و باطل و صفر و صد تبدیل کرد. اگر انتخابات صحنه حق و باطل شود، جریان ها به خود این اجازه را می‌دهند که از هر وسیله ای برای شکست رقیب بهره ببرند. در واقع هر ابزاری مباح شمرده می‌شود.

ظریفیان ادامه داد:  در انتخابات همه ذی حق هستند و اصل نظام را قبول دارند ولی رویه‌ها و روش‌های آن‌ها متفاوت است. اگر عرصه انتخابات عرصه حق و باطل شود، کشاکش ها به منازعه و درگیری تبدیل می‌شود و تفرقه اساسی به وجود می آید و در نتیجه نظام ناکارآمد می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: جریانی که از حضور در انتخابات نهی شد، حق و باطل کردن را در درون مایه‌های ذهنی خود داشت و خود را منجی ملت می دانست و در نتیجه این تصورات، زمینه تنازع را فراهم می کرد. این جریان هیچ کدام از جریان های اصلاحات و اصولگرایی را قبول نداشت.

این فعال سیاسی در پایان گفت:‌ اگر رقابت سالم به تخاصم و تنازع تبدیل شود و  اردوکشی‌های غیر منطقی بوجود آید و بگم بگم‌ها آغاز شود، جامعه دو قطبی شده و آسیب می‌بیند. برای جلوگیری از این اتفاق نباید عرصه انتخابات به عرصه حق و باطل تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha