• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95071408748
  • خبرنگار : 71480

قائم مقام وزیر کشور:

شرایط را برای فعالیت مخالفان و طرفداران دولت در انتخابات فراهم می‌کنیم

شرایط را برای فعالیت مخالفان و طرفداران دولت در انتخابات فراهم می‌کنیم

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور آرام آرام خود را برای انتخابات آماده می‌کند، گفت: ما باید شرایطی فراهم کنیم که مردم برای آمدن به پای صندوق‌های رأی آماده‌تر شوند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی صبح امروز در نشست معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداران سراسر کشور در محل وزارت کشور، اظهار کرد: مسئولان سیاسی استان‌ها نقش مهمی در مسأله انتخابات دارند، بنابراین باید دقت خیلی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مسئولان استان‌ها با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که اظهارنظرهای اختلاف برانگیز میدان پیدا کند. معاونان استانداران با حفظ شئونات وزارت کشور و جایگاه معاونت سیاسی،‌ تعامل خود را با سایر دستگاه‌ها بیشتر کرده و اجازه ندهند اختلاف ایجاد شود.

مقیمی با بیان اینکه ما باید نشاط سیاسی را ایجاد کنیم، افزود: احزاب،‌ فعالان سیاسی و تشکل‌ها در چارچوب قانون باید فعالیت‌های خود را انجام دهند و ما شرایط فعالیت جدی را چه برای مخالفان دولت چه برای طرفداران دولت فراهم می‌کنیم. حق الناس بودن رأی مردم، اجرای قانون و بی‌طرفی در برگزاری انتخابات برای ما اصل اساسی است. ما اگر به این سه موضوع توجه کنیم حضور مردم در انتخابات حداکثری می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور همچنین خطاب به معاونان استانداری‌های سراسر کشور، گفت: شما از نخبگان استان‌ها دعوت کنید تا درباره اهمیت انتخابات صحبت کنند تا آرام آرام به سمتی برویم که از آذرماه انتخابات جای خود را در جامعه باز کند. دانشگاه‌ها را هم فعال کنید.

مقیمی در ادامه خاطرنشان کرد: ما آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات را آغاز کرده‌ایم و تاکنون به 22 استان رفته‌ایم که این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت که در پایان دوره آموزشی هم از فرمانداران آزمون خواهیم گرفت.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه علاوه بر مساله انتخابات، وزیر کشور مسائل امنیت کشور، مسائل اجتماعی، اقتصادی و تکریم ارباب رجوع در اولویت فعالیت های وزارت کشور در سال 95 قرار داده است اظهار کرد: معاونت های سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری های سراسر کشور نقش بسیار مهمی در اجرای این سیاست ها دارند و توقع دولت و وزارت کشور از معاونان توقع بالایی است و مسئولیت سنگینی بر عهده معاونان گذاشته شده است. در واقع معاونان استانداران بیشترین نقش را در پیشبرد برنامه های دولت و تحقق وعده های دولت دارند.

وی تاکید کرد: جریان های سیاسی و اجتماعی در استان ها توقع دارند که معاونان استانداران بیشترین نقش را در ساماندهی مدیریت استان ها داشته باشند و مدیران همسو با دولت، کارآمد، پاکدست، اثرگذار، فعال و خدمتگزار انتخاب شوند تا به مدیریت استان ها سامان دهند. از سویی باید حضور نظارتی معاونان استانداران بیشتر شود تا عملکرد دستگاه ها بررسی شده و اگر مواردی هم نیاز است اصلاح شود. ما در این جلسه سیاست ها و توقعات وزارت کشور را بیان خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه درباره مسائل امنیتی کشور اظهار کرد: معاونان سیاسی امنیتی استانداران بیشتر به مسائل امنیتی بپردازند زیرا همه می دانید در کشورهای اطراف ما چه می گذرد. در واقع مسائل داخلی این کشورها ایجاب می کند که ما به صورت جدی تر به مسائل امنیتی بپردازیم بنابراین در استان ها باید جلسات شورای تامین به موقع و با دستور مشخص برگزار شود و مسائل امنیتی بویژه مسائل مربوط به تررویسم با دقت بیشتری رصد شود.

وی با اشاره به اولویت وزارت کشور در پیگیری کاهش آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: توقع ما این است که در استان ها اقدامات موثری در این زمینه انجام شود. وظیفه در حوزه سنگین است و هر 6 ماه یکبار باید گزارش اقدامات خود را به رهبری بدهیم. ما اگر بخواهیم از شرایط موجود عبور کنیم و آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم باید اقدامات جدی تری داشته باشیم زیرا مشکلات ما در حوزه مواد مخدر، طلاق، فقر، حاشیه نشنیی و سایر مسائل جدی است. ما باید همه امکانات استان ها را بسیج کنیم تا آسیب ها کاهش یابد.

مقیمی همچنین مسائل اقتصادی را یکی از اولویت های وزارت کشور دانست و گفت: وزارت کشور در جهت حل مشکلات جاری اقتصادی، راه اندازی واحدهای تولیدی، اشتغال خانگی، حل مشکلات حوزه های خدمات، کشاورزی و صنعت در حال حرکت است، بنابراین معاونان استانداران علاوه بر پیگیری مسائل سیاسی اجتماعی باید به مسائل اقتصادی هم توجه کنند زیرا این حوزه هم برای ما اهمیت زیادی دارد. در این حوزه خیلی زمینه برای کار وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم خیلی به دولت کمک کردند تا تورم به زیر 10 درصد برسد تصریح کرد: مردم با امید به دولت اعتماد کرده و کمک کردند تا دولت قدم های بزرگی بردارد، بنابراین ما در قالب طرح تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم، باید از آنها تشکر کنیم زیرا وظیفه ما خدمت به مردم است. باید فعالیت هایی که موجب نارضایتی مردم می شود حذف شود.

مقیمی در پایان یادآور شد: قرار شده است در فرمانداری های دفتری ایجاد کنیم تا ارباب رجوع هر وقت به مشکلی برخورد می کند، مشکل خود را با این دفتر مطرح کند تا موضوع پیگیری شود و حق کسی تضییع نشود. اکنون موقع پاسخگویی به زحمات مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha