• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071811058
  • خبرنگار : 71516

آزادسازی مناطق جدید در جزیره هیت/استقرار حشد شعبی در نزدیکی موصل به دستور العبادی

آزادسازی مناطق جدید در جزیره هیت/استقرار حشد شعبی در نزدیکی موصل به دستور العبادی

همزمان با ادامه پیشروی ارتش عراق در جزیره هیت در استان الانبار، منابع عراقی اعلام کردند که حیدر العبادی از حشد شعبی خواسته در نزدیکی موصل مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ارتش عراق در ادامه عملیات خود برای آزادسازی جزیره هیت در استان الانبار موفق شد منطقه الزویه الشرقیه در منطقه البونمر را آزاد کند.

نیروهای عراقی همچنین سه روستا را در این جزیره آزاد کردند.

در این راستا در حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به محله البکر در شرق هیت نیز ۲۵ داعشی کشته شدند.

این پیشروی‌های ارتش عراق همزمان با مقدمه‌سازی برای آغاز عملیات موصل صورت می‌گیرد؛ عملیاتی که در آن نیروهای ارتش، پلیس، مبارزه با تروریسم، حشد شعبی، عشایر، پیشمرگ‌ها و ائتلاف ضد داعش شرکت خواهند کرد.

همزمان با نزدیک شدن به موعد عملیات موصل که احتمالا در همین ماه اکتبر خواهد بود، پیشمرگ‌ها حضور نظامی خود را در تمامی محورهای اطراف شهر موصل تقویت کرده‌اند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقدمات نظامی برای آغاز عملیات موصل تکمیل شده است و آموزش نظامی نیروهای شرکت کننده در این عملیات تحت نظر ائتلاف آمریکا در جریان است.

در این بیانیه آمده است: آموزش‌ها همچنان برای آماده کردن کامل نیروها جهت استفاده از سبک جدید و متناسب با موقعیت جغرافیایی استان نینوا مثل جنگ خیابانی و مناطق مسکونی و زراعتی ادامه دارد.

به گفته مسئولان نظامی عراقی، صدها سرباز و افسر و ده‌ها خودروی زرهی و نفربر به جنوب نینوا رسیده‌اند.

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیز اعلام کرد که دستور داده شده که اخبار مربوط به عملیات موصل تنها از طریق مرکز اطلاع رسانی جنگ علیه داعش وابسته به وزارت دفاع پخش شود.

همچنین منابعی در دفتر نخست وزیری عراق اعلام کردند که حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور از حشد شعبی خواسته در نزدیکی موصل مستقر شوند.

به گفته این منابع، تصمیم مشارکت حشد شعبی در عملیات موصل در نشست سه جانبه العبادی و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و یکی از رهبران حشد شعبی گرفته شد.

به گفته یکی از فرماندهان حشد شعبی، یک اتاق عملیات کامل برای حشد شعبی جهت شرکت در عملیات موصل تشکیل شده است.

در همین راستا، داعش پایگاه القیاره در جنوب موصل را با هدف حملات موشکی قرار داد. صدها مربی آمریکایی در این پایگاه نیروهای عراقی را آموزش می‌دهند.

به گفته منابع، این حمله به کشته و زخمی شدن چند تن منجر شده است.

ارتش عراق پیشتر در راستای آمادگی برای عملیات موصل شهر القیاره را آزاد کرد.

داعش دو  چاه نفت را منفجر کرد

از سوی دیگر، منابع عراقی اعلام کردند که داعش دو چاه نفتی بزرگ در میدان نفتی النجمه در جنوب استان نینوا را بمبگذاری و بعد آن را منفجر کرد.

به گفته این منابع، بخش‌هایی از میدان نفتی النجمه همچنان تحت کنترل داعش است. این میدان نفتی شامل ۸۹ چاه نفتی است و داعش نفت خام را از آنجا سرقت می‌کند.

داعش پیشتر نیز ۱۴ چاه نفتی در میدان نفتی القیاره را به آتش‌ کشیده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha