• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072817148
  • خبرنگار : 99999

براساس دیده بان حقوق بشر سوریه؛

ترکیه به پایان دادن رویای کردها برای نظام فدرالی در شمال سوریه نزدیک شده‌ است

ترکیه به پایان دادن رویای کردها برای نظام فدرالی در شمال سوریه نزدیک شده‌ است

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جنگ بین داعش و گروه‌های سوری مخالف که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند به وروردی روستاهای واقع در حومه شهر باب در حومه شمال شرقی حلب رسیده است که داعش بر آن سیطره دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رای الیوم، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه  محدوده‌ تحت سیطره خود را حدود ۲۰۰۰ کیلومتر از مساحت شمال سوریه گسترش داده‌اند.

این منبع افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته گروه‌های مورد حمایت ترکیه از یک سو، نیروهای دموکراتیک سوریه که کردها بزرگترین گروه آن را تشکیل می‌دهند، از سوی دیگر و داعش از جهت دیگر به خط تماس مشترکی در منطقه حساجک در حومه حلب و اطرافش رسیده‌اند.

دیده بان مذکور همچنین افزود: اگر گروه‌ها از سمت جنوب پیشروی بیشتری داشته باشند با نیروهای ارتش سوریه و نیروهای نظامی وابسته به آن در روستاهای نزدیک به تپه جبین و واقعه در حومه شمال حلب برخورد مستقیم خواهند داشت.

اگر پیشروی گروه‌های مورد حمایت ترکیه به سمت جنوب بیشتر شود، رویای نظام فدرالی در شمال سوریه از بین می‌رود و وصل کردن منطقه عفرین به مناطق عین العرب (کوبانی)، تل ابیض و جزیره سوریه و رویای وصل کردن مناطق سه گانه خودمختاری در بخش‌های جزیره، کوبانی و عفرین از بین می‌رود.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اظهار داشت: در پی اعلام توقف حملات هوایی به شهر حلب به عنوان مقدمه آتش‌بس انسانی پیش رو از سوی روسیه آرامش در محله‌های شرقی حلب حکم‌فرما شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد، یگان‌های دفاع مدنی در شرق حلب تحت کنترل مخالفان همچنان تلاش می‌کنند افراد کشته شده را از زیر آوار بیرون بیاورند و افراد دیگر را از شهر خارج کنند اما درگیری‌ها در مرکز و جنوب غرب حلب ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha