• شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 95080100543

دیده‌بان هسته‌ای فرانسه خاموشی 5 راکتور این کشور را خواستار شد

دیده‌بان هسته‌ای فرانسه خاموشی 5 راکتور این کشور را خواستار شد

دیده‌بان هسته‌ای فرانسه به منظور انجام بررسی‌های ایمنی درخواست تعطیلی و بازبینی پنج راکتور هسته‌ای را مطرح کرده است، این راکتورها غلظت بالایی از کربن دارند که ممکن است به مشکلات متعددی منجر شود.

به گزارش  ایسنا به نقل از شبکه راشاتودی، بر اساس اطلاعیه‌ رسمی منتشر شده، مرجع ایمنی هسته‌ای از شرکت انرژی هسته‌ای EDF خواسته است تا بازرسی‌های بیش‌تری را در راکتورهای فسنهایم 1، تریکاستین 2 و 4، گراولینس 4 و سیواکس 1 انجام دهد. همه این راکتورها در سراسر فرانسه و در نزدیکی شهرها و بخش‌ها واقع شده‌اند.

مرجع ایمنی هسته‌ای اضافه کرد:‌ اجرای این بازرسی‌ها به خاموشی راکتورهای مورد نظر نیاز خواهد داشت. دیده‌بان هسته‌ای می‌خواهد تا مجرای مخصوص در جلوی ژنراتورهای بخار در پنج راکتور را بررسی کند که در آن‌ها فولاد به دلیل غلظت بالای کربن آسیب دیده است. این موضوع می‌تواند به کارایی کم‌تر از انتظار کیفیت مکانیکی منجر شود.

دیده‌بان هسته‌ای فرانسه اعلام کرد که قصد ندارد برای خاموشی این راکتورها برای سوختگیری طبق برنامه صبر کند و از این رو می‌خواهد تا بررسی‌های ایمنی ظرف مدت 3 ماه انجام شود.

این پنج راکتور تحت بررسی در میان 18 راکتوری هستند که مرجع ایمنی هسته‌ای در ماه ژوئن شرایط غیرعادی در آن‌ها پیدا کرد. مرجع ایمنی هسته‌ای می‌گوید از این 18 راکتور شش راکتور می‌تواند پس از بازرسی دوباره راه‌اندازی شوند. هفت راکتور دیگر در حال بازرسی و در انتظار راه‌اندازی دوباره هستند.

الیویر گوپتا، مدیر اجرایی مرجع ایمنی هسته‌ای در گفت‌وگو با روزنامه لوموند با بیان این که حوزه اطمینان بسیار بالاست و این حجم کربن به انسجام یا امنیت لطمه‌ای وارد نمی‌کند، این نگرانی‌ها را ناچیز دانست.

فرانسه 58 راکتور هسته‌ای با مجموع ظرفیت 63.2 گیگاوات دارد. این کشور دو سوم الکتریسته خود را از انرژی هسته‌ای تامین می‌کند.

در پی نگرانی‌های ایمنی و زیست محیطی پیرامون نیروگاه انرژی هسته‌ای فسنهایم در نزدیکی مرز آلمان و سوییس در ماه آوریل، فرانسوا اولاند متعهد شد تا به طور رسمی خاموشی راکتورهای قدیمی فرانسه را آغاز کند. فسنهایم دو راکتور 920 مگاواتی را در خود جای داده و از سال 1978 راه‌اندازی شده است که آن را به یکی از قدیمی‌ترین نیروگاه‌های فعال در فرانسه تبدیل می‌کند.

به دلیل  عمر این نیروگاه، دولت آلمان و فعالان زیست‌محیطی خواستار تعطیلی دائمی آن شده‌اند.

پس از حادثه آوریل 2014 که یکی از راکتورهای این نیروگاه به دلیل نشت آب از چندین نقطه مجبور به تعطیل شد، دولت آلمان همواره خواسته تا فرانسه هر چه سریع‌تر نیروگاه فسنهایم را تعطیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha