• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080402620
  • خبرنگار : 71516

ضمن مقایسه جنایات عربستان با داعش؛

حزب‌الله: ارتش و حشد شعبی عراق آمریکا را رسوا کردند/ریاض از پیروزی‌های عراق ناخرسند است

حزب‌الله: ارتش و حشد شعبی عراق آمریکا را رسوا کردند/ریاض از پیروزی‌های عراق ناخرسند است

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که ارتش عراق با پیروزی‌ها و دستاوردهایش علیه داعش امت اسلام را نجات داده و به تمامی بشریت خدمت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی درباره عملیات بزرگ آزادسازی موصل گفت: ارتش و حشد شعبی عراق دروغ بودن ادعاهای ائتلاف بین المللی آمریکا برای جنگ با داعش را آشکار نمودند. عراق امروز با پیروزی علیه طرح داعش حساب باز کردن‌های عربستان و آمریکا بر روی سقوط این کشور را ناکام گذاشت. پیروزی عراق علیه طرح داعش به نفع لبنان، سوریه و تمامی کشورهای منطقه است.

وی افزود: نظام سعودی از پیروزی‌های عراق ناخرسند است و به کارشکنی و اقدامات تحریک آمیز می‌پردازد. عربستان همچنان می‌خواهد از داعش و جبهه النصره علیه محور مقاومت استفاده کند.

نبیل قاووق درباره حملات عربستان به یمن گفت: آیا جنایت‌های عربستان در یمن کمتر از جنایت‌های داعش در عراق است؟ جنایت‌هایی که نظام سعودی در یمن انجام می‌دهد از جنایت‌های داعش در عراق بیشتر شده است. نظام سعودی با پافشاری بر ادامه جنگ در یمن خود را در باتلاق این کشور غرق می‌کند.

وی گفت: لبنان در این مرحله باید شاهد پایبندی مردمش به وحدت ملی باشد چرا که جنگ هنوز تمام نشده و خطر تکفیری همچنان باقی است. بحران‌های داخلی و دودستگی‌های سیاسی می‌تواند موضع لبنان را ضعیف کند.

نبیل قاووق گفت:‌لبنان امروز در مقابل یک فرصت واقعی برای خروج از بحران است. ادامه تفاهم‌ها و طرح‌های ملی می‌تواند وحدت ملی را مصون کند. ائتلاف میان حزب‌الله و جنبش امل ثابت و استوار است و قوی‌تر از این است که تحولات سیاسی داخلی بتواند آن را از بین ببرد. اولویت کنونی حفظ وحدت ملی و حضور حزب‌الله در خط مقدم برای محافظت از لبنان در برابر خطر تکفیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha