مهدی رحمانیان در گفتوگو با ایسنا، در ارتباط با ترمیم کابینه دولت یازدهم، اظهار کرد: در یک مسابقه فوتبال، ممکن است سرمربی در یک دقیقه آخر یا وقت اضافه تصمیم بگیرد که بازیکنی را تعویض کند؛ کسی نمیتواند از او ایراد بگیرد که چرا الان دست به تغییر زدهای.
وی ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس کابینه مانند یک سرمربی هر زمان که احساس کرد زمان تعویض رسیده است، میتواند از حق قانونی خود برای تغییر وزرا استفاده کند.
این فعال سیاسی همچنین افزود: باید تأکید کنم که تغییر وزرا ربطی به ناکارآمدی یا کارنامه کاری آنها ندارد. ممکن است رئیس جمهور به خاطر سختی کار در آن وزارتخانه و خستگی وزیر یا به دلیل اینکه از آن فرد در جای دیگری باید استفاده کند دست به تغییر وزرایش بزند.
وی با بیان اینکه هیچ کس نمیتواند بگوید چرا در دولت تغییراتی صورت گرفته است، در ارتباط با منتقدان ترمیم کابینه، گفت: واقعیت آن است که کسی نمیتواند به چرایی تعویض وزرا ایراد وارد کند، اما ممکن است عدهای از کارشناسان منتقد عقیده داشته باشند اگر این تغییرات زودتر انجام میشد نتیجه بهتری به دست میآمد.
این فعال رسانهای در پاسخ به این فرضیه که تغییرات کابینه از پیش تعیین شده بود، گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور در زمانی کوتاه وزرای جدید خود را به مجلس معرفی کرد، این تحلیل ایجاد شده که از قبل دولت به فکر تغییر در کابینه بوده است. در مقابل چنین فرضیهای میتوان گفت که اتفاقاً اگر این پیشبینی در دولت وجود داشته باشد جای خوشحالی است.
وی در همین رابطه افزود: چنین موضوعی نشان میدهد که رئیس جمهور به خوبی به وزارتخانهها، وزرا و برنامههای دولت اشراف دارد و از قبل میتواند شرایط بعدی را پیشبینی کند.
رحمانیان با اشاره به دو وزیر معرفی شده که در مجلس قبل رأی اعتماد نمایندگان را به دست نیاوردند نیز تصریح کرد: من فکر میکنم رویکرد مجلس نهم با دهم در دو مقوله متفاوت جای میگیرد. مجلس نهم با دولت همراه نبود و مقابل دولتی برآمده از رأی حداکثری مردم میایستاد.
وی ادامه داد: مجلس دهم، مجلس همسو با دولت است و ثابتقدمی رئیس جمهور در معرفی وزرایی که به آنها ایمان دارد را درک میکند. فکر نمیکنم مجلس و دولت سر وزرای پیشنهادی مشکلی داشته باشند.
انتهای پیام
نظرات