• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 95081309343
  • منبع : نمایندگی کرمان

نوبخت در شورای مدیریت بحران استان کرمان خبر داد:

ارائه تسهیلات به واحدهای مسکونی و عمومی در معرض آسیب شهرستان زرند

ارائه تسهیلات به واحدهای مسکونی و عمومی در معرض آسیب شهرستان زرند

معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: به هر یک از واحدهای مسکونی و عمومی در معرض آسیب شهرستان زرند امکانات و تسهیلات ارزان قیمت ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا،  محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در شورای مدیریت بحران استان کرمان در شهرستان زرند افزود: باید این واقعیت را بپذیریم که طبیعت شهرستان زرند به گونه‌ای است که هراز چندگاهی لرزش زمین موجب خسارت به ابنیه و ساختمان ها می شود.

معاون رئیس جمهور از خدمات رسانی مناسب مدیران استانی به مردم زرند تقدیر کرد و گفت: از اردوگاه موقت شهرستان زرند بازدید کردم که سرعت عمل ایجاد آرامش برای مردم قابل تقدیر بود و لازم است که این مکان مجهز تر شود.

وی تصریح کرد: وقوع زلزله های متعدد در زرند موجب نگرانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت شد و با وقوع پس لرزه های بعدی این موضوع به صورت ویژه تری مورد توجه قرار گرفت.

نوبخت ادامه داد: دولت مجموعه ای است که جمعی در تهران به عنوان هیات وزیران و اعضای کابینه حضور دارند و بقیه دولت در سراسر کشور گسترده است و حضور دارند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: با عنایت به تجربه‌ای که در بین مدیران استان کرمان وجود داشته، اطمینان قلبی در تهران داشتیم که مدیران استان نخواهند گذاشت مردم دچار مشکل و سختی شوند.

نوبخت تاکید کرد: در اولین فرصت در شهرستان زرند حضور یافته و از اماکن و ابنیه خسارت دیده بازدید کرده و از نظرات مردم نیز آگاه شده و گستردگی و عمق این مشکل را دریافت کردم.

وی عنوان کرد: در مرحله اول چنین حوادثی ارائه چادر به خانواده ها بوده است که تاکنون یک هزار و 450 تخته چادر به مردم داده شده و امید بخش است که تا فردا همه مردم نیازمند به چادر، این چادرها را دریافت کنند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که طبیعت در این منطقه در کنار مواهب خود چنین مواردی را نیز دارد که هراز چندگاهی لرزش زمین موجب خسارت به ابنیه و ساختمان ها می شود و برای حل این مشکل جمع بندی ابتدایی صورت گرفته تا به هر یک از واحدهای در معرض آسیب امکانات و تسهیلات ارزان قیمتی ارائه شود که مکان امنی برای خود ایجاد کنند تا در زمان بروز چنین حوادثی، مسائل به سطح شهر سرریز نشود.

وی گفت: در مرحله اول به 7500 واحد به تفکیک دو هزار و 500 واحد روستائی و پنج هزار واحد شهری تسهیلات شهری و روستایی برای احداث واحد امن ارائه می شود.

نوبخت ادامه داد: مشکلاتی نیز در اماکن عمومی زرند از جمله بیمارستان ها، مدارس ودادگستری وجود دارد که لازم است سریعا واحدهای جایگزین از جمله بیمارستان جایگزین را راه اندازی کنیم.

معاون رییس جمهور افزود: همه تسهیلات با اولویت به بیمارستان جدید سینا اختصاص می یابد تا در اسرع وقت و حداکثر تا اریبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی از استاندار کرمان برای تجهیز کادر مدیریتی این استان تقدیر کرد و گفت: ایشان اطمینان خاطر را برای دولت فراهم کرده اند و همانگونه که در مباحث توسعه و اقتصاد مقاومتی کرمان توانسته توجه ویژه ای را جلب کرده و الگویی برای سایر استان ها باشد، این اقدامات نیز به همین گونه انجام شده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: مردم ولائی این شهر با وجود این مصائب آرمان های انقلاب را دنبال می کنند و حضور در 13 آبان را داشته اند که این موضوع را تقدیس می کنم و بی شک حضور روحانیون در این زمینه بسیار موثر بوده است.

نوبخت از نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به عنوان فردی پرتلاش یاد کرد و گفت: نیروهای نظامی، انتظامی، بنیاد مسکن و هلال احمر نیز تلاش بسیار خوبی را در شهرستان زرند داشته اند که قابل تقدیر است.

وی از اقدامات علمی و فنی فرماندار زرند نیز تقدیر کرد و گفت: اقدامات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز شایسته تقدیر است و از این نهاد می خواهیم که گزارش علمی خود را به ما ارائه کنند.

نوبخت گفت: برای بهسازی واحدهای تجاری نیز پیشنهاداتی ارائه شده تا به سهولت بتوانیم مکان های امن تجاری و مسکونی را ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهوری عنوان کرد: بعد از آماده شدن این گزارش در اولین جلسه هیات دولت این مسائل مطرح شده و برنامه ریزی های لازم انجام می شود.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک به شهرستان زرند برمی‌گردم و از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان می خواهم که روزانه این موضوعات را بررسی کرده و گزارش دهند.

نوبخت گفت: هر جا مانعی ایجاد شد مدیران استانی باید به تهران مراجعه کنند تا برای حل این مشکلات اقدام لازم انجام شود زیرا با تشکیل این ستاد مردم امیدوار شده‌اند و باید این امید را مستمر نگه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha