• جمعه / ۲۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95082114604
  • خبرنگار : 30054

اتهام‌زدن به بانک‌ها، ظلم به نظام اقتصادی است

اتهام‌زدن به بانک‌ها، ظلم به نظام اقتصادی است

قائم مقام موسسه اعتباری ملل گفت: اقتصاد ما بانک محور شده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، محمدرضا مروجی قائم مقام موسسه اعتباری ملل (عسکریه) مدعی شد که منتقدان نظام بانکی به دنبال این هستند که اقتصاد ما راه نیفتد و مشکلات اقتصادی ما بیشتر بشود. اینکه بگویم در کشور ما بانک‌ها به جامعه خدمت نمی‌کنند و اتهامات گوناگون به نظام بانکی بزنیم، یک ظلم بزرگ در حق نظام بانکی و البته نظام اقتصادی کشور است. 

وی با تاکید بر اینکه هر جا سراغ تولید بروید، می‌بینید که بانک هست و گفت: اگر در مجموعه‌های تولیدی کشور دیدید از منابع بانکی استفاده نشده، باید تعجب کنید و کمتر مجموعه‌ای است که تسهیلات بانکی نداشته باشد.


وی ابراز عقیده کرد: عده‌ای نمی‌خواهند اقتصاد ما از رکود در بیاید و این افراد به بانک هجمه وارد می‌کنند و برای آن که کارساز باشد، ریشه بانک را می‌زنند.


مروجی در واکنش به اینکه برخی در انتقادات خود می‌گویند بانک‌ها به سمت بنگاه‌داری رفته، وام به صنایع می‌دهند و صنایع را زمین‌گیر می‌کنند و خودشان صنایع را مصادره می‌کنند گفت: یک روز کشورما تورم 40 درصدی را نیز تجربه می‌کرد و معمولا تورم بالای 20 درصد بود. در این شرایط وقتی کسی تسهیلاتی از بانک با سود 24 درصد می‌گرفت، به میزان 20 درصد آن را تورم جبران می‌کرد و لذا بعضی از بانک‌ها از این موضوع استفاده کردند و شرکت‌هایی ایجاد شد.


وی افزود: اتفاقی که در سال‌های گذشته رخ داده، این بوده که تورم باعث شد تا بانک‌ها تمایل داشته باشند که در بازار کار کنند و تسهیلات بدهند. در حال حاضر تورم کاهش پیدا کرده و بانک‌ها از بنگاه‌داری زیان می‌کنند. شرکت‌هایی که از بانک تسهیلات می‌گرفتند و تورم سود آنها را جبران می‌کرد، متضرر می‌شوند زیرا تورم دیگر سود را جبران نمی‌کند. بنابرین هم بانک و هم گیرندگان تسهیلات گرفتار شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ملل افزود: تمامی کسانی که نسبت به بانک و موسسات اعتباری واکنش نشان می‌دهند اگر به تالار بورس بروند و حداقل بانک‌های بورسی را ببینند، متوجه می‌شوند که وضعیت این‌طور نیست که سهام‌دار بانک سود بالایی ببرد یا برایش سود بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های دیگر وجود داشته باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha