• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95092112428
  • خبرنگار : 71038

آشنا در کنفرانس امنیتی تهران:

غرب آسیا فرصتی کوتاه برای تبدیل به منطقه‌ای قوی دارد

غرب آسیا فرصتی کوتاه برای تبدیل به منطقه‌ای قوی دارد

مشاور فرهنگی رییس جمهور گفت: غرب آسیا فرصت کوتاهی را برای تبدیل شدن به یک منطقه ای قوی در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) طی سخنانی در کنفرانس امنیتی تهران با اشاره به تغییر و تحولاتی که در عرصه جهانی در دهه‌های اخیر ایجاد شده و تاثیر آنها بر بازیگران دولتی و غیر دولتی در عرصه جهانی گفت: با توجه به این مسائل ما باید موضوع امنیت را در مقیاسی بزرگتر از تعاریف گذشته باز تعریف کنیم و ما به هر تعریفی که برسیم باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت خود را از راه سلطه بر دیگران تامین کند. هیچ کشوری نمی‌تواند با سرکوب بازیگران غیر دولتی و مطالبات رو به افزایش طبقات آگاه جامعه امنیت مورد نظر خود را تامین کند و از دیگر سو هیچ جمعیتی نیز نمی تواند با کنار ایستادن و شاهد هرج و مرج و نابودی سایر جمعیت‌ها،‌امنیت خود را حفظ کند و انتظار داشته باشد که از اثرات این موضوع مصون بماند.

مشاور رئیس جمهور افزود: امروز اگر همسایه شما در هم شکسته و درمانده باشد هر چه قدر هم که شما  قوی باشید باز هم از اثرات آنچه که بر همسایه تان رفته است مصون نخواهید ماند  و آسیب پذیر خواهید بود.

آشنا با بیان اینکه امنیت در جهان معاصر محقق نمی شود مگر در منطقه‌ای قوی و کشورهای قدرتمند نیز در منطقه‌ای قوی معنا پیدا می‌کنند،‌ ادامه داد: اگر کشورها صرفا به دنبال جنگ و منازعات باشند و کمتر فرصتی برای افزایش رفاه و توجه به مطالبات ملت های خود داشته باشند نه تنها به زودی از گردنه قدرت خارج می شوند بلکه از درون نیز موجودیتشان در معرض تهدید و خطر  قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه غرب آسیا فرصت کوتاهی برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای قوی در اختیار دارد، گفت: در این چارچوب کشورهای قوی منطقه مسئولیت بیشتری در راستای تحقق این موضوع بر عهده دارند و در همین راستا معیارهایی چون انعطاف پذیری،‌ خویشتن داری و سازگاری امری بسیار مهم و تاثیر پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha