• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95101207169
  • خبرنگار : 71457

هاآرتص گزارش داد؛

کاهش میزان مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی

کاهش میزان مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی

روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد که در سال ۲۰۱۶ میزان مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی ۱۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، این روزنامه اعلام کرد آمار اعلام شده توسط وزارت مهاجرت اسرائیل انجام شده و بر اساس آن اراضی اشغالی در سال ۲۰۱۶ شاهد مهاجرت ۲۷ هزار تن بود در حالی که در سال ۲۰۱۵، ۳۱ هزار تن به اراضی اشغالی مهاجرت کردند.

این روزنامه نوشت که بیشتر این کاهش مربوط به مهاجران  یهودی‌ فرانسه بوده است و براساس آمار پنج هزار تن از آنها در سال ۲۰۱۶ به اراضی اشغالی آمدند اما در سال ۲۰۱۵، هشت هزار تن به اراضی اشغالی آمده بودند.

هاآرتص نوشت، تعداد مهاجران از سال ۲۰۰۸ افزایش یافت و تعداد آنها در آن سال به ۱۵ هزار مهاجر رسید و در سال ۲۰۱۳، ۱۹ هزار تن مهاجرت کرده و در سال ۲۰۱۴ تعداد مهاجرت کنندگان به ۲۷ هزار تن رسید.

پیشتر نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بهانه تلاش فرانسه برای برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه در اواسط ماه ژانویه، به منظور از سر گیری مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی، از یهودیان فرانسه خواست خاک این کشور را ترک کرده و به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته بارها مخالفت خود را با مشارکت در کنفرانس صلح پاریس که قرار است با مشارکت ۷۰ کشور جهان در تاریخ ۱۵ ژانویه آینده برگزار شود، اعلام کرده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل در نشست حزب راستگرای "اسرائیل خانه ما" اعلام کرد که «شاید این فرصت مناسبی برای گفتن این مساله به یهودیان فرانسه باشد که این کشور، سرزمین شما نیست. فرانسه را ترک کنید و به اسرائیل بیایید. این می تواند تنها واکنش به این توطئه باشد.»

وی افزود: ما به آنها می گوییم که اگر می‌خواهید یهودی بمانید و فرزندان و نوه هایتان را یهودی نگه دارید، باید فرانسه را ترک کنید و به اسرائیل مهاجرت کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha