• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95110503304

یک عضو مجمع نمایندگان تهران:

فضای اطلاع‌رسانی در حادثه پلاسکو باید شفاف‌تر باشد

فضای اطلاع‌رسانی در حادثه پلاسکو باید شفاف‌تر باشد

یک عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی حادثه پلاسکو گفت: شاید اگر فضا را بازتر می‌گذاشتیم تا همه چیز روشن‌تر می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد.

مهدی شیخ در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تدبیری که درنظر گرفته شد اثر معکوس داشت یعنی ستاد بحران خواست تدبیری کند که شایعه در جامعه طرح نشود؛ فضای انعکاس خبر را محدود کرد. این محدودیت به خوبی مدیریت نشد، شاید اگر این محدودیت مدیریت می‌شد جواب می‌داد، شاید هم جواب نمی‌داد و شاید اصلا محدود کردن در عصر و دوره ما جوابگو نیست. فکر می‌کنم شاید اگر فضا را بازتر می‌گذاشتیم تا همه چیز روشن‌تر می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: در این مرحله از همه مسئولین خواهش می‌کنم کاملا شفاف برخورد کنند. ذهنیتی که در جامعه ایجاد شده ناشی از این است که چیزی گفته شود و بعد تکذیب شود. حتی گفته شود کانال رسمی ما فلان رسانه است و حرف آن رسانه هم تکذیب شود یا یک ارگان، خبری را اعلام کند و خود آن ارگان خبرش را تکذیب کند.

او ادامه داد: ما وارد این فاز نشدیم که چه کسی مقصر است. تقصیری بوده یا نبوده که این فاجعه هم بهتر مدیریت شود و هم خانواده‌های داغدار در این مقطع خیلی اذیت نشوند و احساسات مردم جریحه‌دار نشود. از مسئولین امر می‌خواهم در این قضیه دقت بیشتری کنند تا اطلاع‌رسانی مناسب و قوی‌ای داشته باشند تا برخی ذهنیت‌ها که در جامعه ایجاد شده برطرف شود.

شیخ در رابطه با تکذیب اخبار اعلام شده هم گفت: متاسفانه این اتفاق افتاده و حتی اعلام شده که صداوسیما کانال رسمی اطلاع‌رسانی است، بعد صداوسیما چیزی می‌گوید و مثلا رئیس آتش‌نشانی آن را تکذیب می‌کند. چنین اتفاقاتی اصلا خوشایند نیست و به جز این‌که فضای ذهنیت‌آوری را برای مردم ایجاد کند نتیجه دیگری ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اعتماد مردم از رسانه‌ها قطعا سلب می‌شود؛ چه به رسانه‌های رسمی و چه به سایر رسانه‌های کشور ضربه خواهد زد و اعتماد مردم خدشه‌دار می شود. نگذاریم در این مقطع که احساسات مردم جریحه‌دار است با این فضاسازی‌ها مواجه شوند. مخصوصا این‌که رسانه‌های بیگانه هم به دنبال بهره‌برداری از این فضای مبهم هستند. سعی کنیم فضا را تا می توانیم شفاف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۱۲:۳۶

شفاف؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۱۳:۰۰

پلاسکو هشدار بود... اگر یک زلزله در تهران بیاد ؟؟ خیلی موارد هست که باید شفاف بشه. تجهیزات آتش نشانی؟ اقدامات پیش گیرانه؟ امداد و نجات؟ بودجه های مربوطه ....