• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111107230

مخالفت 16 دادستان ایالتی آمریکا با دستور مهاجرتی ترامپ

مخالفت 16 دادستان ایالتی آمریکا با دستور مهاجرتی ترامپ

در حالی که دادستانان کل دموکرات در سراسر آمریکا دستور جدید رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اعمال محدودیت بر ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا را محکوم و اعلام کرده در حال بررسی به چالش کشیدن این دولت در دادگاه هستند، برخی سناتورهای جمهوری‌خواه نیز می‌گویند این اقدام ممکن است به "عضوگیری تروریست‌ها" کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دادستانان انتظار می‌رود که بتوانند به منبع اصلی مقاومت در برابر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا تبدیل شوند آن چنان که در دولت قبل نیز دادستانان جمهوری‌خواه توانستند فشار زیادی بر دولت باراک اوباما وارد کنند.

در این میان ارائه یک دعوی از سوی ایالت متعدد می‌تواند موانع قانونی را در مسیر دستور اجرایی ترامپ قرار دهد؛ دستوری که روز جمعه به امضا رسید و از آن روز تاکنون افراد متعددی علیه آن اقامه دعوی کرده‌اند.

این دادستانان که شامل 15 دادستان از ایالات کالیفرنیا، نیویورک، پنسیلوانیا، واشنگتن، ماساچوست، هاوایی، ویرجینیا، ورمونت، اورگان، کنتیکت،‌ نیومکزیکو، آیووا،‌ مین، مریلند و ایلینوی و دادستان شهر واشنگتن دی‌سی هستند با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که با همکاری یکدیگر برای مبارزه جهت اطمینان یابی از احترام دولت به قانون اساسی تلاش خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: آزادی مذهبی یکی از اصول اساسی کشور ما بوده و همیشه خواهد بود و هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد.

در همین حال دادستان کل نیویورک طی پیامی توئیتری از مسافران بازداشت شده در فرودگاه جان اف کندی نیویورک خواست تا با دفتر وی تماس بگیرند.

تاکنون 100 تا 200 تن با وجود داشتن ویزای معتبر یا شرایط پناهندگی در فرودگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

در این میان سناتورهای جمهوری‌خواه جان مک‌کین و لینزی گراهام، اعلام کرده‌اند که این دستور ترامپ بیش از آنکه به بهبود شرایط امنیتی آمریکا کمک کند فضا را برای عضوگیری گروه‌های تروریستی مهیا می‌کنند.

این دو سناتور با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند: در آخر ما نگرانیم که این حکم به یک خودزنی در مقابله با تروریسم تبدیل شود.

این افراد همچنین تاکید کردند که آمریکا نباید دارندگان گرین کارت را از ورود منع کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حکم پیامی عمدی یا غیرعمدی دارد و آن اینکه آمریکا خواهان پذیرش مسلمانان نیست. این همان نکته‌ای است که ما را نگران می‌کند. این دستور اجرایی بیش از آنکه به بهبود شرایط امنیتی منجر شود به عضوگیری تروریست‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha