• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111208574
  • خبرنگار : 71415

نامه مقام‌های سابق آمریکایی به ترامپ درباره قانون جنجالی مهاجرت

نامه مقام‌های سابق آمریکایی به ترامپ درباره قانون جنجالی مهاجرت

شماری از مقام‌های سابق سنای آمریکا از جمله سران سابق سازمان سیا و وزارت امنیت ملی آمریکا و همچنین ده‌ها ژنرال بازنشسته و مقام عالی رتبه در نامه‌ای خطاب به دولت دونالد ترامپ از ممنوعیت اعمال شده علیه اتباع هفت کشور مسلمان اظهار نگرانی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا جز این چند مقامی است که با امضای این نامه از بابت دستور اجرایی مناقشه برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به منظور ممنوع شدن موقت ورود پناهجویان و اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا "اظهارنگرانی شدید" کرده‌اند.

در این نامه نوشته‌ شده است: این دستور نه تنها جان ده‌ها هزار تن را به خطر می‌اندازد، بلکه بحرانی را درست در وسط آمریکا به وجود آورده و آسیب بلندمدتی را متوجه امنیت ملی ما می‌کند.

آنها این نامه را خطاب به وزارت امنیت کشور و همچنین مقام ارشد موقت وزارت خارجه دولت ترامپ و سلی ییتز، وزیر دادگستری این دولت که اخیرا برکنار شد،‌ نوشته‌اند.

از جمله امضا کنندگان این نامه مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق، مایکل هایدن، رئیس سابق سیا، جانت ناپو لیتانو، وزیر سابق امنیت ملیر آمریکا و سامانتا پاور، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به همراه چندین ژنرال بازنشسته و مقام ارشد و سیاستمدار سرشناس دیگر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۶:۳۱

بسمه رب المستضعفین باید با افشاگری اعمال جنایتکارانه و رفتار غیر انسانی که به وسیله سردمداران فعلی ایالت‌های کشور آمریکا بر مردم شریف آمریکا تحمیل می‌شود، همان مردمان ساده و یکرنگ و بی ریا که بخواب رفته‌اند و به صراحت اعتقاد به خدا و پیامبر (ص) و مسیح (ع) را دارند، بیدار کرد و مانند انقلاب‌های بزرگ گذشته و به خواست مردم مسیحی و غیرتمند آمریکایی این جنایتکاران فعلی که در عرصه تاریخ دنیا همان شیطان بزرگ نامیده میشوند و اعمال مداخله جویانه آنها در کشورهای ضعیف برای غارت اموال و غارت سرمایه به حق این مردمان ستمدیده است را به طبل رسوایی زد تا وجدان و روح آزادیخواهان آمریکایی‌الاصل را به تلاطم بیاندازد و این صهیونیست های از خدا بی خبر را که پست های حساس را گرفته و در تمام دنیا مشغول به جنگ افروزی و غارت سرمایه های ملی و ثروت خزائن آنها هستند و نام و مرام انسان دوستانۀ مردم واقعی آمریکا را زیر سوال برده اند، رسوا شوند. تا باشد بوسیله این آگاهی‌ها به یکباره بیدار شوند و با هم یکدست و یک صدا آمریکا را از دست این پلیدان شیطان صفت و پست فطرت و حیوان صفت رهایی دهند، درود بر انسان های آزاده و پاک آمریکا مرگ بر سردمداران صهیونیستی و اسراییلی آمریکا که از خواب غفلت مردم سوء استفاده کرده و نام و نشان مردم آمریکا را با فساد، دروغ، پنهان‌کاری و غیره در جهان پر آوازه کرده‌اند... کو آن غیرت مردانگی و آزادی خواهی های انسان هایی که از جور و استبداد انگلیس به آمریکا رفتند و آزادی و برابری و مساوات و عشق و دوستی را بنیان نهادند؟ چه شد کجا رفتند؟ آن رییس جمهور های واقعی دین طلب مردم آمریکا که صلح و انسان دوستی را برای دنیا به ارمغان می آوردند و به کشورهای ضعیف کمک می کردند، نه غارت و نه کشتار و نه شیطان پرستی و نه گمراهی و نه تباهی و نه سیاهی و نه جنگ ..... چه شد کجا رفتند؟؟؟؟!!!! ومن ا... التوفیق