• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96021710479
  • منبع : جمعیت هلال احمر

همزمان هفته هلال احمر

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به دیدار خانواده یکی از شهدای امدادگر رفت

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به دیدار خانواده یکی از شهدای امدادگر رفت

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همزمان هفته هلال احمر با خانواده امدادگر شهید، "مجید عاصم ترابی" دیدار و گفت و گو کرد و یاد و خاطره این شهید و همه شهداءگرانقدر ایران اسلامی را گرامی داشت.

به گزارش ایسنا، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین معزی ، شهامت، شجاعت و دلیری را بارزترین صفات امدادگر شهید عاصم ترابی دانست و تصریح کرد: اگر چنین صفاتی در انسان وجود نداشته باشد، هرگز جان خود را برای حفظ ارزش های نظام و امنیت خاطر سرزمینش در طبق اخلاص نخواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر نقش سازنده امدادگران در جنگ تحمیلی و تاثیر این حضور بر انگیزه و قوت قلب سایر رزمندگان، نهادینه کردن مهربانی، فداکاری، از خودگذشتگی، کمک به هم نوع و عشق و اعتقاد عمیق قلبی به دین و وطن را از مهمترین درس های حضور ایشان در جبهه های حق علیه باطل دانست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر شهیدان را افتخار آفرینان و موجب افتخار ایران اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز باید کوشید تا فداکاری های آنان در هر حوزه و عرصه ای از خدمت، نسل به نسل منتقل شده و مورد غفلت واقع نشود.

معزی افزود: البته در این میان نمی توان از صبر، پایداری و ایستادگی خانواده شهیدان در نبود همسر و فرزند خود غافل بود چرا که اگر چنین نبود و حمایتی از جانب کانون خانواده برای حضور عضوی از آنان در جنگ علیه ظلم و استبداد صورت نمی گرفت، هرگز نتیجه امروز که همان آرامش و امنیت بی نظیر کشور است، حاصل نمی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جنگ و شهادت را چون مکتبی آموزنده برای نسل جوان کشور دانست و خاطر نشان کرد: فرهنگ مجاهدت در راه خدا، ایستادگی در برابر ظلم و فداکاری برای پاسداری از میهن مهمترین درس هایی است که می توان از این مکتب گرفت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، شهید مجید عاصم ترابی را یکی از امدادگران پاک و پر افتخار در فهرست شهیدان امدادگر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: خلبان عاصم ترابی می تواند الگویی اساسی برای اعضای هلال احمر به خصوص جوانان این نهاد مردمی باشد.

در ادامه همسر شهید عاصم ترابی که خود نیز بازنشسته جمعیت هلال احمراست با بیان خاطراتی از شهید عاصم ترابی گفت: ایشان در هوانیروز مشغول به کار بود و با خواسته من، شهید عاصم ترابی به جمعیت هلال احمر پیوست و در جبهه های جنگ برای کمک به مصدومین حاضر شد.

امدادگر شهید مجید عاصم ترابی متولد 1325 در حین انتقال مجروحین جنگی در سال 1366 به وسیله بالگرد، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یادآور می شود، دکتر محمدرضا پورساداتی؛ مشاور رئیس جمعیت در امور ایثارگران در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین معزی؛ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را همراهی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha