به گزارش ایسنا، امیر امینی درحاشیه بازدید از برخی جادههای مواصلاتی گنبدکاووس گفت: یکی از منابع پیش بینی شده برای این امر، افزایش فایناس خارجی طرح برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.
وی خاطرنشان کرد: درصورت موافقت با افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری فایناس خارجی برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون توسط شرکت روسی، عملیات اجرایی راه آهن گرگان - گنبدکاووس - کلاله اجرایی میشود.
امینی افزود: درصورت عدم موافقت با افزایش فاینانس که دستور و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی نیز است، از دیگر منابع فایناس برای اجرایی کردن راه آهن گرگان - گنبدکاووس - کلاله استفاده میشود و درنهایت تا پایان امسال وضعیت تامین منابع مالی این پروژه نهایی میشود.
معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی به اعتبارات امسال حوزه احداث راههای کشور نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۸۱ هزار میلیارد ریال اعتبارات نقدی و اوراق مشارکت تاکنون ۵۵ هزار میلیارد ریال آن تخصیص و پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: استان گلستان درحوزه راهها طرحهای خوبی دارد که در نظر داریم با اصلاح برخی ردیفهای اعتباری تا پایان امسال منابع مالی خوبی به این استان پرداخت کنیم.
امینی یادآور شد: راه آهن، بزرگراه کلاله به آشخانه، کمربندی گرگان، تعریض جاده آق قلا به گنبد و برخی دیگر از جادههای مواصلاتی بین شهری و روستایی از مهمترین طرحهای گلستان است که نیاز به اعتبارات ویژه دارد.
وی گفت: برای زیرسازی تعریض محور آق قلا به گنبد که ۶۰ کیلومتر آن باقی مانده ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تا پایان امسال ۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت میشود و عملیات آسفالت این محور نیز در سال آینده انجام میشود.
معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی به جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس نیز این شهر را به مرز اینچه برون متصل میکند اشاره کرد و گفت: برای این محور که نقش مهمی در حوزه حمل و نقل ترانزیتی دارد و با اجرای آن صرفه جویی خوبی در سوخت میشود، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: تلاش داریم این جاده با مشارکت ۵۰ درصدی هر یک از وزارتخانههای نفت و راه و شهرسازی اجرا شود.
انتهای پیام
نظرات