• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96091910046
  • منبع : نمایندگی البرز

تاکید اعضای شورای شهر کرج بر ارائه مستندات شهردار در انتصابات

تاکید اعضای شورای شهر کرج بر ارائه مستندات شهردار در انتصابات

ایسنا/البرز عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه این روزها انتصاباتی در شهرداری کرج انجام می‌شود که بنده به عنوان نماینده هیچ پاسخی در قبال آن ندارم گفت: بنده در انتصابات دخالتی نمی‌کنم چون گزینه‌ای ندارم اما آقای شهردار آیا معیار شما در این انتصابات واقعا تخصص و سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رحیم خستو در بیست و نهمین جلسه شورای شهر کرج که یکشنبه 19 آذر، برگزار شد، در واکنش به نطق شهردار کرج مبنی بر اینکه برخی در شورای شهر برای انتصابات در شهرداری سناریوهایی را دنبال می‌کنند، گفت: بسیار خوشحالم که به هر حال آن کادوی زیبایی که بر  چهره برخی کشیده شده در این بزنگاه‌ها برداشته می‌شود.

خستو افزود:  تعجب می‌کنم از آقای شهردار، ای کاش شهرداری داشتیم که قبلا با  شورا کار کرده بود، این شورا 13 شخصیت مستقل دارد که نظر خود را مطرح می‌کنند؛ خوشبختانه واژه بگم بگم را هم شنیدیم که خاطراتی از گذشته را برای ما زنده کرد.

وی ادامه داد: اینکه نماینده‌ای نتواند سوال کند عجیب است، من برادر و خواهری ندارم که جویای شغل باشد، کارمند شهرداری هم نیستم اما به این نهاد احترام می گذارم.

خستو تصریح کرد:  اینکه قبلا اشاره شد مدیران شهرداری از موضع بالا به کرج نگاه می‌کنند مشخص شد، اینکه دوستان اصرار دارند ما در شورا از منظر آنها به مسائل نگاه کنیم، آقای کوثری قرار نیست  چنین باشد چون شما مجری هستید و دستورات شورا  را باید اجرا کنید؛ شما وقتی با شورا چنین برخوردی دارید وااسفا به کارمندان شهرداری. 

وی ادامه داد: آقای نصیری اینکه گفتید برای شهردار شدن التماس نکردید، روزهای قبل از انتخاب را مرور کنید اینکه در کوچه و خیابان اصرار داشتید با اعضا شورا قرار بگذارید خودش نکته دیگری است.

خستو خاطرنشان کرد: من نقد می‌کنم و شهامت نقد شنیدن را هم دارم، نقدم از ادب هم خارج نمی‌شود واقعیت قضیه من استاد علوم سیاسی هستم و جایگاه علمی من در کشور مشخص است، کار علوم سیاسی هم این است که فقط به حرف‌ها نگاه نمی‌کند بلکه به دنبال این است تا پرده‌ها را کنار بزند تا ببیند در پس حرف‌ها چه روابطی از قدرت دنبال می‌شود.

این عضو شورای شهر کرج افزود: هیچ سناریویی را نیز دنبال نمی‌کنم و جزو اولین افرادی بودم که گفتم موفقیت شهردار آرزوی ماست.

خستو در پایان اظهار کرد: انتصاباتی این روزها صورت می‌گیرد که من به عنوان نماینده نمی‌دانم چه پاسخی باید ارائه دهم؛ آقای شهردار آیا معیار شما تخصص است؟ من در عزل و نصب دخالت نمی‌کنم چون گزینه‌ای ندارم اما آیا واقعا معیار شما در انتصابات واقعا تخصص و سلامت است؟

زارع: اگر اتهام تلاش برای استخدام برادرم در شهرداری ثابت شود استعفا می‌کنم

به گزارش ایسنا، عباس زارع در ادامه در پاسخ به نطق شهردار در خصوص تلاش برای استخدام برادر خود در سازمان پسماند شهرداری کرج نیز گفت: ایرادی که من در جلسه قبلی شورای شهر بیان کردم یک ایراد قانونی بود.

زارع افزود: امروز آقای شهردار باید به من پاسخ می‌دانند که چطور یک نفر را از طریق پیمانکار تامین نیرو به کار گرفته‌اند و ایشان مکاتبات رسمی داخل سازمانی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: چهار نفر از مدیران ارشد شهردار را شورای اسلامی شهر با فراغت بال و دید باز مورد تایید قرار داد و کار خود را شروع کردند اما در خصوص سایر افراد اگر قرار است کار کنند لایحه بیاورید تا شورا در مورد آنها نظر دهد.

زارع ادامه داد:  آقای شهردار پاسخ به ایرادات و ابهاماتی که مطرح می شود  را بدهید؛ من به عنوان نماینده باید صراحت، شجاعت، سلامت و دقت خودم را داشته باشم وگرنه به وظیفه خودم به درستی عمل نکرده‌ام.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: اتهامی را به من وارد کردید و مشخصا اسم بردید من پیگیری می‌کنم؛ مدارک ادعای خود را که من پیگیری این بودم که برادرم رئیس سازمان پسماند شود را ارائه کنید اگر ثابت شد استعفا خواهم داد چون به مردم کرج قول داده‌ام صادقانه به آنها خدمت کنم.


زارع افزود: ما اصل را باید بر مبنای صداقت بگذاریم من در طول این مدت یک بار به محضر شما زنگ زدم و به عنوان یک اصلاح‌طلب یک توصیه و مشورت و نه الزام به شما داشتم، در حوزه روابط عمومی هیچ الزامی نکردم رئیس ستاد من به هیچ وجه از طرف من برای حوزه روابط عمومی معرفی نشده است.

وی ادامه داد: همچنین هر چند تعداد قابل توجهی از همکارانم در شورای اسلامی شهر از من خواستند که تعدادی از اعضای صادق و لایق شهرداری را چون می شناسم معرفی کنم اما تا امروز معرفی نکردم.

زارع خاطرنشان کرد: آقای شهردار انتصابات اختیار شما است و ما در آن دخالتی نخواهیم کرد؛  یک موضوعی تحت عنوان نهالستان اشاره کردید خواهش من این است که اطلاعات خود را دقیق‌تر کنید درست است بند ج ماده 147 قانون برنامه پنجم توسعه  الزاماتی را  در خصوص نهالستان‌ها دارد اما این الزامات شامل نهالستان کرج نمی‌شود .

وی در پایان گفت: ما می‌خواهیم شهردار موفق شود، من از خود شما اجازه گرفتم که خطاهای کوچک را هم اعلام می‌کنم و منتظر خطای بزرگ نخواهم ماند چون نقش نمایندگی دارم. خواهش من این است  با مدارک و مستندات در خصوص دو اتهامی که به نماینده شورای شهر کرج وارد کردید ادله و مستندات خود را ارائه کنید که من این دو نفر را تاکید کردم اگر ثابت شود بلافاصله تمام مجازات ها را می پذیرم و از نمایندگی خداحافظی خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha