• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97012106556
  • خبرنگار : 71576

اوجاقی: انتظارات باید متناسب با شرایط موجود باشد/ آینده تالو روشن است

اوجاقی: انتظارات باید متناسب با شرایط موجود باشد/ آینده تالو روشن است

سرمربی تیم ملی ووشو مردان در بخش ساندا معتقد است، سطح انتظارات مردم باید متناسب با شرایط موجود باشد.

حسین اوجاقی در گفت و گو با ایسنا، در مورد مسابقات انتخابی تیم ملی که به میزبانی خانه ووشو برگزار شد، توضیح داد: این مسابقات تنها ملاک ما برای انتخاب اردونشنیان تیم ملی بود و سطح بازی‌ها برایمان زیاد مطرح نبود،‌ هرچند که مسابقات سطح بسیار بالایی داشت. تنها کسانی که در مسابقات قهرمانی کشور، بازی‌های کشورهای اسلامی، یونیورسیاد و قهرمانی جهان مدال آوری کرده بودند در این رقابت‌ها حضور داشتند و همین مسئله کار ووشوکاران را سخت می‌کرد.

او افزود: البته جوانانی هم که در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا حضور داشتند و الان به رده بزرگسالان رسیده‌اند در این رقابت‌ها حاضر بوده و انگیزه بسیار بالایی نیز داشتند. در چهار وزن ۵۶، ۶۰، ۶۵ و ۷۰ کیلوگرم نفرات برتر انتخابی‌ها مشخص شدند و الان در اردوی تیم ملی هستند. در هر وزن دو نفر به اردو دعوت شده‌اند که برای انتخاب نفرات اعزامی، مسابقاتی هم به صورت سه بازی برگزار می‌شود. هر ووشوکار که بتواند دو بازی از سه بازی انتخابی را با پیروزی پشت سر بگذارد به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام می‌شود.

سرمربی تیم ملی ساندا با بیان اینکه برخی از ملی‌پوشان نتوانستند به اردوهای تیم ملی برسند، توضیح داد: سطح رقابت‌های انتخابی بالا بود و این را می‌توان از حذف شدن برخی قهرمانان جهان چون "یوسف صبری" فهمید. صبری وزن زیادی کم کرده بود و این مسئله روی عملکرد او تاثیر داشت هر چند که انگیزه بالای ووشوکاران هم بی‌تاثیر نبود.

دارنده مدال طلای جهان درباره برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی ساندا نیز توضیح داد: هشت مرحله اردو را پیش رو داریم که امیدوارم با یک روند مناسب آن‌ها را پشت سر بگذاریم. همچنین بازی‌های تدارکاتی را در دستور کار داریم که از جمله آن‌ها مسابقات بین‌المللی جام پارس، اردوی مشترک با تیم اندونزی در ایران و مسابقات دو جانبه تیم ملی ایران با روسیه است.

اوجاقی با بیان اینکه کار ووشوی ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی بسیار سخت است، توضیح داد: وزن ۷۵ کیلوگرم از این مسابقات حذف شده است و همین مسئله یک مدال صد در صد طلا را از چنگ ایران در می‌آورد. الان باید در سبک وزن‌ها مبارزه کنیم که در همه وزن‌ها با چینی‌ها مواجه خواهیم شد. نا امید نیستیم و برای کسب بهترین نتیجه به جاکارتا می‌رویم اما، سطح انتظارات مردم و جامعه رسانه هم باید متناسب با شرایط موجود باشد، امیدوارم بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم.

وی در مورد اعزام نشدن تالوکاران به این دوره از بازی‌های آسیایی، تصریح کرد: سیاست "مهدی علی‌نژاد" این است که تیم کیفی را به جای یک تیم کمی عازم این دوره از رقابت‌ها کند. البته این تصمیم با برگزاری جلسه‌ای بین هیات ژوری، داوران بین‌المللی و رئیس فدراسیون گرفته شد. از نظر من شاید الان تالوی ایران ضعیف باشد اما با سرمایه‌گذاری‌هایی که در این چند سال بر روی رده‌های پایه شده، قطعا آینده تالو روشن است. باید صبر کنیم تا این تالوکاران به رده‌های سنی بالاتر برسند.

حسین اوجاقی در پایان این گفت و گو اظهار کرد: امیدوارم اهالی رسانه در متناسب سازی انتظارات مردم از عملکرد ووشو در بازی‌های آسیایی تیم ملی را حمایت کنند. ما هم تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم هرچند که کار بسیار سختی را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha