• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97012608869
  • خبرنگار : 71576

عربی: اعزام نشدن تالوکاران به بازیهای آسیایی منطقی بود

عربی: اعزام نشدن تالوکاران به بازیهای آسیایی منطقی بود

سرمربی تیم ملی تالو گفت: اعزام نشدن تالوکاران به جاکارتا منطقی است و نباید در این مورد احساسی عمل کرد.

فرشاد عربی در گفت و گو با ایسنا، در مورد ادامه فعالیت خود به عنوان مربی یا بازیکن تیم ملی ووشو در بخش تالو، توضیح داد: برای این دوره از بازی‌های آسیایی به دلیل برخی مشکلات شخصی قصد شرکت کردن در رقابت‌ها را نداشتم اما برای سال بعد هیچ چیز مشخص نیست و نمی‌توانم از الان در مورد آن‌ صحبتی کنم. حتی اگر تالوکاران به این دوره از بازی‌ها هم اعزام شوند من قصد شرکت کردن در مسابقات را ندارم. البته خوشحالم که در حال حاضر با صلاحدید فدراسیون، افتخار مربیگری در تیم ملی هم به من سپرده‌ شده است.

او در مورد تصمیم فدراسیون ووشو برای اعزام نکردن تالوکاران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، توضیح داد: مطلب اصلی این است که فدراسیون ووشو قصد دارد تنها نفراتی که شانس مدال در بازی‌های آسیایی دارند را به جاکارتا اعزام کند تا یک اعزام کیفی داشته باشد. در جلسه‌ای که بین کمیته‌فنی، رئیس فدراسیون و مربی‌ها برگزار شد عملکرد تالوکاران در رقابت‌های انتخابی مورد بررسی قرار گرفت که رضایت بخش نبود. با توجه به این که هدف فدراسیون اعزام کیفی است، فکر می‌کنم این اعزام نشدن به نفع کاروان ووشو است. 

عربی در پاسخ به این سوال که آیا با این تصمیم فدراسیون ووشو موافق است؟ اظهار کرد: من با این تصمیم موافقم چون در حفظ انگیزه تالوکاران موثر است. یک زمانی بود که تالوکاران ایران از کسب مدال ناامید بودند اما من اولین مدال را برای ایران کسب کردم تا بدانند مدال گرفتن در جهان هم ممکن است. حال که سطح تالوکاران ما پایین است، اگر به بازی‌های آسیایی اعزام شوند و در جمع ۲۰ نفر پانزدهم شوند قطعا از نظر روحیه به پایین‌ترین سطح ممکن می‌رسند.

سرمربی تیم ملی تالو در ادامه افزود: اگر بخواهیم احساسی برخورد کنیم تنها خودمان متضرر می‌شویم و نباید اینگونه عمل کرد. در حال حاضر جوانان خوبی داریم که با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در سال‌های آینده می‌توانند برای تیم ملی مدال آوری کنند. البته باید به این جوانان فرصت داده شود تا به رده سنی بزرگسالان برسند.

او در مورد انتخاب شدنش به عنوان سرمربی تیم ملی تالو نیز توضیح داد: دو سالی است که در زمینه مربیگری فعالیت داشته و در تیم‌های باشگاهی کار کرده‌ام. حدود هشت سال هم در اردوهای تیم ملی زیر نظر مربیان چینی مختلفی کار کرده و مسائل فنی زیادی را یاد گرفته‌ام. سعی دارم این اطلاعات را در اختیار جوانان تیم ملی قرار دهم تا با امید به خدا شاهد پیشرفت تالوکاران تیم ملی باشیم.

پرافتخارترین تالوکار ایران در پایان این گفت و  گو اظهار کرد: ما در بخش تالو هم پیشرفت داشته‌ایم اما قبول دارم که در مقایسه با ساندا سرعت پیشرفت پایین بوده است. با همه این‌ها اگر خوب کار کنیم و توجه ویژه‌تری به بخش تالو شود، می‌توان آینده این رشته را نیز روشن دید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha