به گزارش ایسنا، «محسن بهشتی» در جلسهای با حضور مدیران راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص تصمیمگیری نهایی ایستگاه قطار پرسرعت گفت: با توجه به عبور این قطار در حد فاصل بلوار خلیجفارس و بلوار پیامبر اعظم(ص) و نقطه تبادل با خطوط A و B مترو، ایستگاهی در نزدیکی جمکران ساخته می شود تا هم شهروندان قم و هم زائران حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به آن دسترسی داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: در طرح توسعه این پروژه، بهمنظور دسترسی آسانتر مردم، ساخت یک خط فرعی از این ایستگاه پیشبینی شده تا ایستگاه مرکزی راه آهن داخل شهر قم به ایستگاه قطار پر سرعت متصل شود.
بهشتی با اشاره به عبور 137 کیلومتر از مسیر 410 کیلومتری قطار پرسرعت «تهران - قم - اصفهان» از جغرافیایی سیاسی استان قم گفت: مهمترین بخش این مسیر عبور 5 کیلومتر آن از زیر کوه دو برادران است که در جلسه امروز مقرر شد زمین هایی در دو طرف این کوه در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا سرعت پیشرفت طرح افزایش یابد.
مدیر کل ساختمان و تأسیسات راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأمین مالی این طرح به میزان دو میلیارد دلار از سوی پیمانکار چینی گفت: با رفع مشکلات مالی، 12 کارگاه در مسیر این قطار، با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه می دهند.
«عبدالمحمدی» افزود: عملیات زیرسازی این طرح نسبت به کل عملیات اجرایی 11 درصد پیشرفت داشته است که شامل ساخت بدنه های خاکریز و پل ها است.
وی با اشاره به اینکه قرارداد مرحله دوم این طرح با پیمانکار چینی منعقد شده است، گفت: طبق جدول زمانبندی، این طرح باید تا سال 1400 به اتمام برسد.
عبدالمحمدی گفت: عملیات اجرایی طرح بر عهده پیمانکار داخلی و مسائل سیستم ها و تکنولوژی برعهده پیمانکار چینی است.
در ادامه جلسه «صبوری» مدیرکل راه وشهرسازی استان قم ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت اجرایی پروژه قطار پرسرعت در محدوده استان قم گفت: اولویت اجرای پروژه، احداث تونل در محدوده کوه دوبرادران است و برای پرهیز از مشکلات اجرایی و انشعابات، در صورت امکان سایت متمرکز برای تجهیز کارگاه ها آماده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت این پروژه در توسعه حمل و نقل استان، یادآور شد: برای اخذ تصمیمات بهتر و هماهنگی بیشتر، طرح پروژه قطار سریع السیر «تهران- قم- اصفهان» برای همه مدیران اجرایی دستگاههای استان تبیین و تشریح شود.
انتهای پیام
نظرات