• شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97042312106
  • منبع : نمایندگی سمنان

وجود 146 چاه غیرفعال آب شرب در سمنان

وجود 146 چاه غیرفعال آب شرب در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: به طور سالانه 69.2 میلیون متر مکعب آب از سطح چاه‌های شرب استان سمنان برداشت و مصرف می‌شود.

ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بااعلام این خبر افزود: در استان سمنان 388 حلقه چاه شرب روستایی و شهری وجود دارد که از این تعداد 109 حلقه چاه شهری و 133 حلقه چاه نیز در حوزه آبفار روستایی هستند. سالانه 51.7 میلیون مترمکعب از چاه‌های شرب شهری و 17.5 میلیون متر مکعب از چاه های شبر روستایی برداشت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: جمعاً 146 حلقه چاه شرب غیرفعال نیز در استان سمنان وجود دارد.

حیدریان از قرارگرفتن 892 حلقه چاه در محدوده قُرُق چاه‌های شرب استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد 697 حلقه چاه کشاورزی با حجم مجاز معادل 167.6 میلیون متر مکعب و دبی 13 هزار و 559 لیتر در ثانیه است.

وی افزود: همچنین 114 حلقه چاه بخش صنعت با حجم مجاز معادل 8.9 میلیون متر مکعب و دبی 554 لیتر در ثانیه، 68 حلقه چاه خدمات با حجم مجاز معادل 10 میلیون متر مکعب و دبی 651 لیتر در ثانیه و 13 حلقه چاه چند منظوره نیز با حجم مجاز معادل 18 میلیون متر مکعب و دبی 130 لیتر در ثانیه در محدوده قُرُق چاه‌های شرب استان سمنان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بالغ بر 73 درصد از آبی که توسط واحدهای تولیدی و صنعتی از چاه‌های شهرک صنعتی استان برداشت می‌شود، در فرآیند تولید مصرف می‌شود.

حسن آلبویه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: جمعاً 153 لیتر بر ثانیه آب توسط واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی استان از چاه‌ها برداشت می‌شود که از این مقدار، 111 لیتر معادل 73 درصد در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر 5 میلیون و 685 هزار و 375 متر مکعب آب توسط واحد های صنعتی و تولیدی فعال از چاه‌های شهرک‌های صنعتی استان سمنان برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با اشاره به مراکز تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: جمعاً 585 هزار و 737 متر مکعب فاضلاب و پساب صنعتی وارد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان سمنان می‌شود.

آلبویه با بیان اینکه ظرفیت اسمی این تصفیه‌خانه‌ها نزدیک به یک میلیون و 696 هزار متر مکعب در سال است اضافه کرد: چیزی حدود 34.54 درصد از ظرفیت این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 13.78 درصد از فاضلاب و پساب شهرک‌های صنعتی استان سمنان بازچرخانی می‌شود و به چرخه تولید و صنعت بر می‌گردد، در شهرک صنعتی سمنان به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان، چیزی حدود 15.29 درصد از فاضلاب و پساب شهرک‌های صنعتی استان سمنان بازچرخانی می‌شود و به چرخه تولید و صنعت بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: در شهرک صنعتی سمنان نیز سالانه 389 هزار و 319 مترمکعب آب وارد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک می‌شود که این تصفیه‌خانه دارای ظرفیت اسمی به میزان 876 متر مکعب در سال است و در حال حاضر 44.44 درصد از این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha