• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97061909475
  • خبرنگار : 30057

حجت‌الاسلام رستمی:

دفاتر نمایندگی رهبری حامی دانشگاه‌ها هستند

دفاتر نمایندگی رهبری حامی دانشگاه‌ها هستند

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه دفاتر نمایندگی‌ها در دانشگاه‌ها حامی دانشگاه‌ها هستند،‌ گفت: چالش‌های کشور باید در دانشگاه‌ها مرتفع شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور خطاب به روسای دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه مسئولیت خطیری بر عهده دارند، افزود: در این نشست روسای دانشگاه‌ها مشکلات دانشگاه‌ها را بیان کرده‌اند که این مشکلات لازم‌التاکید است و این موضوعات را نیز در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتم، ارائه کردم.

وی اضافه کرد: علی رغم این مشکلات، ولی ما نباید از ماموریت‌های مهم خود غافل شویم.

رستمی با اشاره به گفته‌های یکی از روسای دانشگاه‌ها در خصوص مسئولیت رئیس دانشگاه مسکو، اظهار کرد: من در اینجا اعلام می‌کنم که این رئیس دانشگاه باید به ایران بیاید و حسرت دانشگاه ما را بخورد؛ چرا که در دانشگاه‌های کشور علاوه بر مسائل علمی فضائل اخلاقی و اجتماعی جوانان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه موفقیت روسای دانشگاه‌های ما بسیار زیاد بوده است، ادامه داد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مهمترین نقش در زمینه پیشرفت کشور بر دوش دانشگاهیان قرار دارد؛ چرا که دانشگاه موتور محرکه و عامل پیشرفت کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طول چهار دهه هر جا که توفیقی حاصل شده، ردپای دانشگاه‌ها دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: بودجه دانشگاهی مانند هاروارد به اندازه بودجه کل وزارت علوم است؛ ولی کارنامه دانشگاه‌های کشور کارنامه قابل قبولی است. هر چند که ما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به وضعیت مسائل اخلاقی و معنوی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در دانشگاهی مانند دانشگاه شریف در دو نوبت نماز جماعت ظهر برپا می‌شود که این امر به دلیل تعداد نمازگزاران در این دانشگاه است. از این رو باید اعلام شود که جریان‌سازی‌های مختلف مانند جریان‌سازی‌های مذهبی همچون اعتکاف از دانشگاه‌ها آغاز شده است.

رستمی با اشاره به عدم مهارت آموزی کافی در دانشجویان، گفت: بخشی از این معضل مربوط به مسائل ارتباط دانشگاه با صنعت و بخشی دیگر مربوط به آموزش‌های دانشگاهی است که باید در این زمینه بیش از پیش تلاش شود.

رستمی با تاکید بر اینکه در فضای کنونی اداره کشور به دانشگاه‌ها سپرده شده که این امر مسئولیت خطیری است، گفت: دانشگاه‌ها نه اهلیت و نه توانایی رفع همه مشکلات را ندارند، ولی باید این چالش‌ها رفع شود که راهکارهای آن می‌تواند از سوی دانشگاهیان ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی با طرح این سوال که دانشگاه‌های علوم انسانی و فنی و مهندسی چقدر می‌توانند در رفع این چالش‌ها موثر باشند، گفت: دانشگاه‌ها به ظاهر نسبت به سال‌های گذشته در وضعیت آرام‌تری قرار دارند، ولی مسائل مبتلا به دانشجویان به مراتب بیشتر شده است و عرصه ارائه این چالش‌ها نیز در فضای مجازی قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‌ در چنین فضایی که بی‌ناظر است و همچنین به دلیل عدم حضور پاسخگویان، مسائل بی پاسخ باقی می‌مانند.

رستمی همچنین با تاکید بر موضوع وحدت ملی و آسیب‌های موجود در آن، خاطرنشان کرد: امروز دینداری عامل اصلی وحدت ملی است و اگر وحدت ملی نباشد، شاهد هستیم که در ورزشگاه آزادی به آذری‌ها توهین می‌شود و در مقابل در ورزشگاه تبریز توهین به کوروش و شعار خلیج عربی سر داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها حامی دانشگاه‌ها هستند، ادامه داد: باید مشکلات موجود حل شود و نباید اجازه دهیم اختلافات درون سازمانی منجر به تضعیف کل سازمان شود. مشکلات اقتصادی خواهند گذشت و ما به مدد الهی باور داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha