به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت Automotive World، به تازگی موسسه اینتربرند که به طور سالانه یک فهرست از باارزشترین برندهای جهان را منتشر میکند، با انتشار یک گزارش و ردهبندی جدید از بهترین و با ارزشترین برندهای مختلف جهان در سال کنونی ۲۰۱۸ میلادی پردهبرداری کرده است.
در این فهرست، شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن که سالها عنوان با ارزشترین برند فعال در صنعت خودروسازی را در جهان به خود اختصاص میداد، این بار جای خود را به دایملر آلمان، شرکت مادر مرسدس بنز، داده است.
این برند لوکس ساز آلمانی که در جایگاه هشتم این ردهبندی و نخستین خودروساز لوکس در جهان قرار گرفته است، تنها برند اروپایی حاضر در میان ۱۰ نام تجاری برتر سازمان اینتر برند ایالات متحده آمریکا به شمار میرود. ارزش این شرکت نیز ۴۸.۶ میلیون دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافته است.
در این رده بندی، عواملی همچون نوآوری، انعطافپذیری و اصالت در طراحی تاثیرگذار بودهاند تا این برند آلمانی را در صدر فهرست برترین شرکتهای جهان قرار دهد.
از دیگر عواملی که سازمان اینتر برند در این ردهبندی هرساله آنها را در نظر می گیرد، میتوان به عملکرد مالی محصولات و خدمات برند، نقش برند در فرایند تصمیمگیری خرید و قدرت برند در رابطه با حفاظت از درآمد آتی اشاره کرد.
این در حالیست که بزرگترین رقیب مرسدس بنز، بیامو در جایگاه سیزدهم این فهرست ردهبندی جای گرفته است. لازم به ذکر است که اپل، گوگل و آمازون به ترتیب در رتبه های نخست تا سوم این فهرست جای گرفته اند.
انتهای پیام
نظرات