• شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97072111426
  • خبرنگار : 71516

روزنامه ینی‌شفق ترکیه: قتل خاشقجی به دست محافظان شخصی بن سلمان انجام شده است

روزنامه ینی‌شفق ترکیه: قتل خاشقجی به دست محافظان شخصی بن سلمان انجام شده است

روزنامه ینی شفق ترکیه (نزدیک به حزب عدالت و توسعه این کشور) نوشت که قتل جمال خاشقجی و مثله شدن جسد وی به دست محافظان شخصی ولیعهد عربستان انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه ینی شفق ترکیه با استناد به فایل‌های صوتی ضبط شده که پلیس ترکیه به آن دست یافته، نوشت که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی مدتی با محمد العتیبی، سرکنسول عربستان در استانبول در دفترش در حال صحبت بود که دو تن از تیم ۱۵ نفره عربستان برای انجام مأموریت قتل وی وارد این دفتر شدند و با زور او را به اتاق مجاور بردند. وی مقاومت می‌کرد اما آن‌ها با یک ماده بیهوشی او را بیهوش کردند.

این روزنامه نوشت که صدای فریاد در این فایل‌ها شنیده می‌شود. این روزنامه‌نگار بعدا به اتاق دیگری منتقل و در آنجا کشته و بدنش قطعه‌قطعه شد. این عملیات توسط محافظان شخصی محمد بن سلمان، ولعیهد عربستان انجام گرفت.

ینی شفق‌ نوشت: تیم اول که مأمور قتل وی بودند بعد از چند دقیقه مکان را ترک کردند اما تیم دوم مشغول از بین بردن آثار جرم شدند. از جمله افراد این تیم محمد صلاح الطبیقی، رئیس مرکز پزشکی قانونی عربستان است. محمد العتیبی نیز در ترس و وحشت به سر می‌برد و چند روز است در منزلش مانده و تمامی برنامه‌هایش را لغو کرده است. دستگاه امنیت ترکیه معتقد است که جسد یا بخشی از جسد خاشقجی در محوطه کنسولگری دفن شده است.

از سوی دیگر، یک منبع عربستانی از همکاری ترکیه با ریاض برای تشکیل تیم تحقیقات مشترک درباره خاشقجی استقبال کرد.

این منبع این اقدام آنکارا را مثبت خواند و بر تلاش ریاض برای حفظ امنیت و جان شهروندانش در هر نقطه از جهان تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۱ ۱۰:۲۱

اگر سازمانهای بی لیاقت بین المللی و مدافعان حقوق بشر برای اتفاقات مشابهی که قبلا افتاده بود اینگونه سروصدا می انداختند الان این بنده خدا زنده بود فرمانده حماس در دبی کشته شد حتی خود عربها هم اعتراض نکردند دانشمندان ایرانی را اسراییلیها در ایران شهید کردند دنیا سکوت کرد. برادر رهبر کره شمالی بدستور کیم کشته شد از ان به سادگی گذشتند رهبر شیعیان را در عربستان اعدام کردند دنیا سکوت کرد(در هیچ کجای دنیا رهبر مذهبی را هیچ دولتی نمیکشد)پوتین مخالفان خود را درخارج میکشد انگار نه انگار ترکیه در خاک عراق وسوریه کردها را میکشد دنیا سکوت میکند اسراییل هر روز سوریه را بمباران میکند دنیا سکوت میکند و بسیار چیزهای دیگر و الان هم اگر این فرد جمال خاشقچی نبود و یک فرد معمولی بود کسی اعتراضی نمیکرد. اینست دنیای پر از نیرنگ ما...