• شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97072111633
  • خبرنگار : 71129

تلاش قانون‌گذاران آمریکایی برای رسیدگی به پرونده خاشقجی

تلاش قانون‌گذاران آمریکایی برای رسیدگی به پرونده خاشقجی
خاشقجی و نامزدش

جمعی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به همتایان خود تاکید کردند تا از جامعه اطلاعاتی آمریکا بخواهند هرگونه اطلاعاتی را درباره پرونده روزنامه‌نگار ناپدید شده مخالف دولت سعودی منتشر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، مارک پوکان و رو خانا، از قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال ارسال نامه‌ای به دان کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا هستند و برای این منظور از سایر قانونگذاران نیز خواسته‌اند تا آن را امضا کنند.

این قانونگذاران در نامه مذکور اشاره کرده‌اند که به دنبال این هستند که بدانند آیا دولت آمریکا به جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف دولت سعودی نسبت به تهدیدها علیه جانش هشدار داده بود یا خیر.

در متن این نامه همچنین آمده است: در پی همکاری نظامی عربستان و آمریکا درباره جنگ یمن، این مساله ضروری است که اعضای کنگره از جامعه اطلاعاتی آمریکا بخواهند تا اطلاعات کامل و جامعی را درباره اقدامات عربستان و تاثیر احتمالی و مخرب آن بر ساکنان و شهروندان آمریکایی منتشر کند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین در این نامه به این دستور 2015 خطاب به جامعه اطلاعاتی این کشور اشاره کرده‌اند که وظیفه‌اش هشدار به شهروندان و ساکنان آمریکایی درباره تهدید مربوط به آسیب‌های فیزیکی جدی، آدم ربایی و قتل عمد می‌شود.

در ادامه متن این نامه آمده است: با توجه به این مساله که مسؤولیت جامعه اطلاعاتی آمریکا هشدار درباره تهدیدهاست، ما به دنبال پاسخی قاطع درباره این مساله هستیم که آیا به خاشقجی درباره اینکه جانش از جانب توطئه‌ای از سوی عربستان در خطر است، هشدار داده شده بود یا خیر.

در این نامه همچنین به مدیر اطلاعات ملی آمریکا هشدار داده شده که قانونگذاران از تمامی قدرت بازرسی و نظارتی کنگره برای دستیابی به پاسخ های مناسب استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha