• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 97072514237
  • منبع : نمایندگی البرز

گلایه از کندی روند تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج

گلایه از کندی روند تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج

ایسنا/البرز سرپرست شهرداری کرج با گلایه از کندی روند تکمیل پروژه بزرگراه شمالی گفت: قرار بود این پروژه هر ماه دو درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد ولی طی هفت ماه گذشته تنها 1.7 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی اصغر کمالی‌زاده در جلسه امروز چهارشنبه 25 مهرماه شورای شهر اظهار کرد: امیدوارم با همکاری شورای شهر و مجموعه شهرداری خون تازه‌ای در رگ‌های شهر جریان پیدا کند و مشکلات شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی با گلایه از کندی روند تکمیل پروژه بزرگراه شمالی ادامه داد: قرار بود این پروژه هر ماه دو درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد ولی طی هفت ماه گذشته تنها 1.7 درصد پیشرفت داشته است.

کمالی زاده ادامه داد: معارضین و مشکل تامین برق از مهمترین دلایل کندی پیشرفت فیزیکی این پروژه هستند که برای حل آنها نماینده ویژه‌ای انتخاب شده تا هر چه زودتر این موانع برطرف شود.

وی با تاکید بر تلاش برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهر توضیح داد: تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبار مناسب و همت شبانه روزی مجموعه اکثر پروژه های نیمه تمام شهر تا پایان سال به بهره برداری برسد. علاوه بر این تا پایان سال پنج پروژه مشارکتی نیز کلنگ زنی می‌شود تا با تکمیل آنها زمینه رضایت شهروندان بیش از پیش فراهم شود.

کمالی‌زاده با گلایه از فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی کرج گفت: در حال حاضر 260 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 80 دستگاه اتوبوس ملکی شهرداری در سطح شهر مردم را جابه‌جا می‌کنند. تعداد اتوبوس‌های کرج در مقایسه با شش سال قبل به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این امر رضایت بخش نیست. از این تعداد هم 30 دستگاه به دلیل فرسوده بودن از چرخه فعالیت خارج شده و نیاز به نوسازی دارند تا مجددا به چرخه بازگردند.

وی بیان کرد: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی 9.5 سال است ولی اتوبوس‌های کرج اغلب بیش از 10 سال عمر دارند و این نشان می‌دهد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فرسوده است. امید است با راه‌اندازی خطوط بی آر تی و استفاده از مشارکت بخش خصوصی بتوانیم تغییری در وضعیت حمل و نقل عمومی کرج ایجاد کنیم.

خسرو ارتقایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز پیش از این گفته بود: تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج بدون تخصیص اعتبارات ملی امکان پذیر نیست.

وی در بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج اظهار کرده، برای این‌که امکان تکمیل و بهره برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه فراهم شود باید به دنبال جذب اعتبارات ملی باشیم که این مساله در شورای فنی استان نیز مطرح شده است. بزرگراه شمالی کرج 25 درصد استان‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و تکمیل آن نقش زیادی در کاهش ترافیک استان دارد به همین دلیل مسئولان باید نگاه ویژه ای برای تامین اعتبارات مورد نیاز آن داشته باشند. با وضعیت پیشرفت و همچنین تخصیص اعتبار پیش بینی می‌شود این پروژه تا چهار سال آینده هم به بهره برداری نرسد.

معاون استاندار البرز با اشاره به یکی از مهمترین معضلات تکمیل این پروژه گفت: بخشی از پروژه بزرگراه شمالی از کنار اراضی سپاه می‌گذرد و همین مشکلاتی را به وجود آورده است. تاکنون جلسات مختلفی برای توافق با سپاه برگزار شده و امیدواریم این جلسات به زودی نتیجه بدهد.

محمدعلی نجفی، استاندار البرز نیز در بازدید از بزرگراه شمالی کرج گفته بود: پیش‌تر رغبت برای انجام این پروژه چندان جدی نبود ولی حالا همه مسئولان در خصوص ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر آن متفق القول هستند. آزادراه شمالی پروژه‌ای ملی است‌ و باید با نگاه ملی برای رفع مشکلات آن گام برداشت. در نظر داریم با تسهیل و رفع موانع موجود در مسیر بزرگراه شمالی کرج این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم. باید کار گروه های مورد نیاز برای چگونگی تکمیل این پروژه تشکیل و مصوبات آن با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha