• شنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97112010682
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸تا۲۰ بهمن بخوانید؛

دعوت به حضور در راهپیمایی۲۲بهمن/محکومیت کنفرانس لهستان/رونمایی از موشک دزفول و واکنش آمریکا...

دعوت به حضور در راهپیمایی۲۲بهمن/محکومیت کنفرانس لهستان/رونمایی از موشک دزفول و واکنش آمریکا...

رونمایی از موشک بالستیک هوشمند «دزفول» در کارخانه زیرزمینی سپاه و واکنش آمریکایی ها، موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات گسترده محکومان، نامه جمعی از فعالان حقوق‌بشر، اساتید دانشگاه، فرهیختگان و خبرنگاران در محکومیت کنفرانس لهستان، نظراتی درباره اینستکس و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزهای پنج شنبه تا شنبه، هجدهم تا بیستم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در مراسمی که روز پنجشنبه( ۱۸ بهمن)با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، از موشک بالستیک هوشمند زمین به زمین دزفول  رونمایی شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ادعاها درباره پرتاب دومین ماهواره‌بر ایران و رونمایی از موشک دزفول واکنش نشان داد و گفت: گفت از گزارش‌های مربوط به "تلاش دوم ایران برای پرتاب ماهواره به فضا" آگاه است و آن را مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست.

همچنین در پی ادعای رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه ایران یک آزمایش موشکی جدید انجام داده است، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری، این موضوع را دست‌آویز قرار داد و گفت که توافق هسته‌ای برای متوقف کردن برنامه موشکی ایران کارآمد نیست.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم در ارتباط با اظهار نظرهای اخیر مقامات آمریکایی در ارتباط با فعالیت‌های موشکی کشورمان و صنعت هوا و فضا ایران تصریح کرد: اظهارنظرهای پیاپی، بی‌مبنا و نابجای برخی از مقامات آمریکایی در مورد مسائل داخلی ایران، رفتاری ناشی از سرخوردگی است و آنها این اقدامات را به منظور جبران شکست‌های مکررشان به واسطه اتخاد سیاست‌های اشتباه نسبت به ایران و ایرانیان در طول چهار دهه اخیر انجام می‌دهند. وی تاکید کرد: به فعالیت موشکی خود ادامه می‌دهیم.

به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله مبارک فجر و ۲۲ بهمن جمع زیادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی که تا تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ محکومیت آنان قطعیت یافته و واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده شده‌اند و با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته و از رأفت اسلامی بهره‌مند شدند.

همچنین مقام معظم رهبری در دیدار با همافران نیروی هوایی ارتش در توصیه‌ای درباره‌ی راه‌پیمایی ۲۲ بهمن با تاکید بر اینکه راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را مظهر اختلاف و درگیری قرار ندهید فرمودند: ممکن است کسانی به هر دلیل و منطق و مبنایی، از فلان مسئول یا فلان آقا خوششان نیاید اما نباید با شعار دادن بر ضد او، راه‌پیمایی را به مظهر اختلاف و درگیری تبدیل کنند، چراکه این حرکت پُرشور ملی باید همچنان باعظمت و وحدت ادامه یابد.

در همین رابطه آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته تهران مردم ما مردم با بصیرتی هستند و هرجا انقلاب نیاز داشته به میدان آمده اند و در  راه پیمایی‌ها شرکت کرده اند، گفت: امسال دشمنان شما می‌خواهند چک کنند با این همه فشار اقتصادی باز هم می‌آیند یا نمی‌آیند اما به کوری چشم دشمنان امسال باشکوه‌ترین راهپیمایی چهل ساله برگزار می‌شود.

یک عضو کمیسیون‌ امور داخلی کشور و شوراها: منافع ملی می‌طلبد ۲۲ بهمن نماد وحدت ملی باشد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: ۲۲ بهمن متعلق به ملت ایران است/ حضور امسال مردم باشکوه‌تر خواهد بود

نماینده مردم بابل:چهل سالگی انقلاب اسلامی بیانگر عمق الهی و مردمی نهضت اسلامی

نماینده مردم نهاوند: مردم با حضور یکپارچه در روز ۲۲ بهمن جواب دندان شکنی به جبهه امپریالیسم می‌دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در دارالزهرا با بیان اینکه یکی از مسائل مهم و حیاتی جامعه ما مسئله زنان است، به موضوعاتی از جمله حجاب، شکل گیری فمنیسم و مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هیچکس حق ندارد دیگری را صرفاً به دلیل تفاوت فکری منحرف بداند البته ما باید مرز خود را با اباحه‌گری مشخص کنیم اما چنین هم نیست که هرکس در این دنیا با حرف و سخن ما مخالف بود بگوییم که منحرف است.

علی لاریجانی در سفر خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: بودجه کشور باید بر اساس عملکرد تدوین شود و چگونگی فعال‌تر شدن فعالیت‌های عمرانی با کمک مردم مدنظر قرار گیرد. وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص بودجه ٩٨ تاکید داشتند که بودجه سال آتی باید متناسب با شرایط تحریم، تغییرات لازم را داشته باشد که در این راستا جلساتی برگزار شد. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دولت و مجلس با همه فشارهای موجود در تلاشند تا زمینه توسعه و ایجاد اشتغال فراهم شود و در بودجه ریزی به تولید و اشتغال توجه ویژه ای شده است

وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه روسیاالیوم، به پرسش‌های این رسانه روسیه درباره مسالئل مختلف به ویزه اینستکس، اف‌ای‌تی‌اف مسائل موشکی، بد عهدی آمریکا، بحران سوریه، روابط با روسیه و ده‌ها مورد دیگر پاسخ داد. محمد جواد ظریف، در پاسخ به سوالی در رابطه با ساز و کار ویژه مالی ایران با اروپا (اینستکس) گفت: باید دید که این سازوکار چگونه عمل می‌کند، به نظر من اینستکس می‌تواند به خوبی عمل کند و روش هوشمندی برای دور زدن تحریم‌ها است اما باید دید که چگونه آنرا اجرایی می‌کنند و باید دید که آیا این سازوکار آغازی برای پایبندی اروپا به دیگر تعهدات است. ظریف افزود: در رابطه با اف ای تی اف نیز ما لوائح آن را طبق قانون داخلی خود عملی می‌کنیم.

نظراتی درباره اینستکس

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ثبت اینستکس به دلیل مخالفت‌های صریح آمریکا موفقیت است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: اینستکس می تواند گامی برای منزوی کردن دلار باشد

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: ممکن است اینستکس صادرات ما را تقویت کند

ابراز خرسندی معاون وزیر خارجه روسیه از راه اندازی اینستکس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: با اینستکس می‌توان تحریم‌ها را دور زد

***

چگونه اسکات ویتکوویچ به ایران پناهنده شد

علی اسکات ویتکوویچ، فعال سیاسی ضدآمریکایی و استاد سابق دانشگاه هاروارد در سومین یادواره شهید بسیج دانش آموزی امام صادق (ع) با محوریت شهید "ره‌یافته اسلام" گفت: به دو دلیل به ایران پناهنده شده‌ام؛ اول اینکه اسلام را بهتر و دقیق‌تر بشناسم و دوم اینکه بتوانم به انقلاب اسلامی کمک کنم.

جمعی از فعالان حقوق بشر، اساتید دانشگاه، فرهیختگان و خبرنگاران در واکنش به دخالت‌های آمریکا در منطقه و نیز تلاش این کشور برای برگزاری "سیرک مذبوحانه ضد ایرانی لهستان"، در نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای حقوق بشر و رئیس پارلمان اروپا خواستند با اقدامات ضد صلح، ضد امنیت و ضد حقوق بشری آمریکا علیه مردم ایران در پوشش کنفرانس لهستان، مقابله کنند.

در همین رابطه معاون وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد که ایران به دلیل روابط تیره با آمریکا به کنفرانس لهستان در ورشو دعوت نشد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در جمع مسئولان قضائی استان خراسان رضوی، با تاکید بر پاسداری از استقلال قضات و دستگاه قضائی طی حدود ۱۰ سال گذشته، تاکید کرد: در طول این سال‌ها در برابر فشارها و توصیه‌ها از استقلال قوه قضائیه عقب‌نشینی نکرده‌ام و از سوی دیگر نظر و استدلال شخصی خود را نیز به هیچ‌یک از قضات در صدور رأی تحمیل نکرده‌ام.

همچنین دادستان کل کشور با بیان اینکه به دنبال فیلتر کل فضای مجازی نیستیم،گفت: برخی تصور می‌کنند به دنبال فیلتر کردن کامل فضای مجازی هستیم درحالی که بستن فضای مجازی معنا ندارد، زیرا فرصت گرانقدری برای ارتباطات داخلی و خارجی است اما آنچه که ما می‌خواهیم سالم سازی این فضاست. امروزه بسیاری از جرایم و جنایات در فضای مجازی رخ می‌دهد و آثار تخریبی آن امنیت و اخلاق جامعه را دچار مشکل کرده است لذا دولت مکلف به سالم سازی فضای مجازی است.

همچنین مهمترین خبرهای حقوقی و اظهار نظرهای مسئولان قضایی و حقوقی در هفته گذشته را میتوانید اینجا اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha