به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دانشجو کیت، به همین دلیل شناخت ابزارها در کسب و کارهای سنتی و مدرن بسیار اهمیت دارد. اکثر کسب و کارهای سنتی بنا به عدم شناخت از ابزارهای مدرن، برای به روز رسانی زیرساختها و روشهای درآمدزایی دچار بحران و مشکل میشوند. این بحران در زمانهایی که تغییرات زندگی بشر درگیر تکنولوژی و دانش روز میشود، برای همگی بوجود میآید.
این مدل تغییرات باعث به وجود آمدن گپ و یک نسل جدید از خدمات و کسب وکارها میشوند. پیش از این در دهه ۹۰ میلادی با ظهور اینترنت و سرعت فراگیرشدن آن در غرب و کشورهای به اصطلاح پیشرفته، چنین شرایطی پیش آمده بود. در کشور ما هم جوانان و افراد مطلع از علم روز، اقدام به ایجاد تغییر و تولید ارزش کردند. تا اینکه اولین فروشگاه اینترنتی با سرمایهگذاری بخش خصوصی شروع به رشد کرد. با فرهنگسازی صورت گرفته و سرمایهگذاریهای اجتماعی و... باعث شد که عموم مردم از این مدلها آگاه شوند. اما دانشجو کیت که یک کسب و کار نوپا نمیباشد. بلکه کسب و کاری سنتی است که در این جریان با تلاش و سرمایهگذاری نیروی جوان از حالت سنتی به یک کسب وکار مدرن تبدیل شده است.
فروشگاه اینترنتی دانشجو کیت
دانشجو کیت تاسیس سال ۱۳۶۰ توسط افشین طباطبایی میباشد. طی چهار دهه گذشته فعالیت در حوزه تولید سخت افزارهای الکترونیکی و کیت الکترونیکی فعالیت داشته است. بیش از ۳۶ میلیون دانشآموز و نوجوان از خدمات این موسسه بهره بردهاند. همزمان با تغییر پارادایم های جامعه و تغییر ابزارهای کسب و کارها از سنتی به سمت مدرن، این مجموعه با تلاشهای آقای اروند طباطبایی طی بازه ۳ ساله از یک کسب و کار سنتی محظ به کسب و کار سنتی تغییر شکل پیدا کرد. دانشجو کیت در بازار خرده فروشی آنلاین فصل جدیدی را شروع کرد. در تصور عموم، منظور از خردهفروشی آنلاین همان فروشگاه اینترنتی است. رویه کالاهای ارایه شده در دانشجو کیت طی این بازه کاملا تغییر کرد. رده سنی کاربرها از سنین نوجوان به جوانان و متخصصها تغییر کرد. در برخی از کالاها و شاخههای ارایه شده، عموما به دلیل عدم شناخت کاربران از این دست محصولات بازاری وجود نداشت. بنابراین چالشهای فراوانی پیش روی این مجموعه وجود داشت.
کالاهای عرضه شده در دانشجو کیت
دانشجو کیت یک فروشگاه آنلاین تخصصی است. در این فروشگاه سخت افزارهای الکترونیکی ارایه میشود. بازار مورد نظر برای عموم نیست. به عنوان مثال کالایی مانند موبایل توسط تمامی اقشار جامعه قابل درک میباشد. علاوه بر آن به یک نیاز تبدیل شده است. بنابراین اگر ما بگوییم که فروشگاه آنلاین موبایل و تجهیزات آن هستیم؛ برای همگی قابل درک است. ولی وقتی صحبت از فروشگاههای تخصصی میشود، طبیعتا کاربران آنها هم خاص و منحصر به فرد میباشند. در دانشجو کیت برای دستیابی به چنین کاربرانی، طی یک اقدام جالب، رسانه تخصصی در همین حوزه تشکیل دادهاند. این رسانه دیجی اسپارک نام گرفته است. در این بستر آموزشهایی از جنس خودت بساز یا همان DIY برای کلیه کاربران منتشر میشود. بنابراین طی یک چرخه بازاریابی محتوایی کاربران با بردها و سخت افزارها مدرن الکترونیکی آشنا میشوند. بردهای از جمله آردوینو Arduino، رزبری پای و انواع سنسورهای ماژولار شده در این فروشگاه به صورت کاملا تخصصی بررسی، تحلیل و فروش میروند. به عنوان مثال اگر کاربری نیاز به یک برد تخصصی الکترونیک داشته باشد و نمیداند از کجا باید تهیه کند. کافیست یک جستجویی در دانشجو کیت داشته باشد. یا اینکه از کارشناسان دانشجو کیت اقدام به پرسش کند.
در پایان نظراتتان را در مورد این مدل کسب وکارها با ما در میان بگذارید.
انتهای رپرتاژ خبری
نظرات