• سه‌شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98070906448
  • خبرنگار : 71145

واکنش انصارالله به اظهارات بن‌سلمان درباره آتش‌بس در یمن

واکنش انصارالله به اظهارات بن‌سلمان درباره آتش‌بس در یمن

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن خرسندی محمد بن سلمان درباره طرح آتش‌بس این گروه در یمن را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن و عضو شورای سیاسی عالی مستقر در صنعا در توییتر نوشت: ابراز خرسندی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نسبت به طرح توقف جنگ مثبت است اما می‌بایست قبل از شروع جنگ به این مساله می‌رسید.

وی افزود: تبدیل مناقشه به مذاکره نیاز به جدیت آنها و تعامل و رویکردشان با واقعیت بدور از هرگونه دیکته کردن‌ها دارد زیرا دیکته کردن فایده‌ای نخواهد داشت بلکه موانعی را در مسیر توقف جنگ و دستیابی به صلح دائمی ایجاد می‌کند.

این اظهارات حوثی در واکنش به حرف‌های بن سلمان در مصاحبه با "برنامه ۶۰ دقیقه" شبکه سی بی اس آمریکا بود که درباره مذاکره برای پایان جنگ یمن گفت: ما هر روز این کار را انجام می‌دهیم اما تلاش می‌کنیم این بحث و مناقشه در میدان اجرا شود.

وی افزود، حوثی‌ها اخیرا طرح صلحی را مطرح کرده‌اند که گامی مثبت در مسیر مذاکرات سیاسی جدی‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۹ ۱۲:۴۰

باید بن سلمان غرامت بدهد

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۹ ۱۶:۴۱

بن سلمان جوان جوياي نام و بي تجربه همچون اربابان خود آمريكا فقط زبان زور و قدرت را متوجه مي شوند،‌ حتماً بايد يمني ها و الحوثي هاي انصارالله يمن روي اعلام طرف متجاوز در قطعنامه صادره از سازمان ملل و پرداخت غرامت و خسارت توسط متجاوز تاكيد نمايند و در عين حال از نامردي عربستان و عمليات فريب براي صلح و مذاكره جهت تجديد قوا و بازسازي ارتش خود غافل نباشد و در امادگي صد در صد به سر ببرند تا اوضاع تثبيت شود و ضمانت هاي بين المللي لازم از سازمان ملل را اخذ نمايند،‌ ضمنا تنگه باب المندب و جزيره سقوط را و بندر حديده و مراكز استراتژيك يمن را هم از حيث وجود هر بيگانه اجنبي اعم از امارات، كره جنوبي و عربستان و آمريكا و انگليس و امثال هم پاكسازي نمايند و ساز و كار دولت سازي با گفتگو هاي وحدت ملي را فراهم آورند. انشاالله حزب الله هم الغالبون و ان تنصركم ينصر الله و يثبت اقدامكم.