• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98071007452
  • خبرنگار : 71402

سفر هیات طالبان به پاکستان برای احیای مذاکرات صلح

سفر هیات طالبان به پاکستان برای احیای مذاکرات صلح

براساس اعلام شبه‌نظامیان طالبان، هیاتی از این گروه امروز (چهارشنبه) عازم پاکستان می‌شود که تازه‌ترین تور آن‌ها با قدرت‌های منطقه‌ای پس از شکسته شدن روند صلح افغانستان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در پیامی توییتری اعلام کرد، هیاتی از اعضای طالبان به رهبری «ملا عبدالغنی برادر» از موسسان این گروه، در اسلام‌آباد درباره "مسائل مهم" با مقام‌های پاکستانی رایزنی خواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا و دولت افغان تحت حمایت آن، سال‌هاست که به پاکستان به عنوان حامی این شبه‌نظامیان به عنوان ابزاری برای جلوگیری از توسعه نفوذ هند در افغانستان مظنون هستند؛ این اتهام را پاکستان تکذیب می‌کند.

به گفته این سخنگو، هیات طالبان، رهبری پاکستان را از عواملی که مذاکرات با ایالات متحده منحرف کرده است، مطلع می‌کند. هدف از این گفت‌وگوها عقد توافقی بود که نیروهای آمریکایی و خارجی، در ازای تضمین‌های امنیتی طالبان، از افغانستان خارج شوند.

هنوز مشخص نیست که آیا هیات طالبان با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان دیدار خواهد داشت یا خیر. سخنگوی طالبان همچنین گفت، این گروه قصد دارد تا پیگیر سخنان اخیر عمران خان در نیویورک شود که گفته بود برای متقاعد کردن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای آغاز دوباره گفت‌وگوها با طالبان تلاش خواهد کرد.

سخنگوی اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در این رابطه اظهارنظری نکرده‌ است. مقام‌های طالبان در روزهای اخیر به روسیه، چین و ایران سفر کرده‌اند.

سفر هیات طالبان در شرایطی انجام می‌شود که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا هم به پاکستان رفته است و مشخص نیست که آیا قرار است دیداری بین آن‌ها انجام شود یا خیر. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پیامی توییتری نوشت: سفر به پاکستان چهارمین مقصد تور بعد از روسیه، چین و ایران است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha