• شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98082516503
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

اجرای ۳۶۰ کیلومتر برفروبی در محورهای کوهستانی

اجرای ۳۶۰ کیلومتر برفروبی در محورهای کوهستانی

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اجرای ۳۶۰ کیلومتر باند عملیات برفروبی توسط راهداران استان خبر داد و گفت: ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۳۲۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۸ راهدارخانه استان مستقر و آماده خدمت رسانی هستند.

محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی بارش برف در محورهای کوهستانی، اکیپ های راهداری استان با آمادگی لازم از ساعات اولیه بارش در محورهای شریانی استان حضور داشته و نسبت به اجرای ۳۶۰ کیلومترباند برفروبی محورهای کوهستانی استان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش برف در محور دیلمان به سیاهکل و دیلمان به شاه شهیدان در حوزه شهرستان سیاهکل بودیم، افزود: همچنین محورهای خصیب دشت به هلودشت و ملکوت در شهرستان املش، محور اسالم به خلخال در شهرستان تالش، محور پونل به خلخال در حوزه شهرستان رضوانشهر، محور ماسال به گیلوان در شهرستان ماسال و محور توتکابن - بره سر در شهرستان رودبار بارش برف داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه بارش برف در محورهای کوهستانی به ویژه شهرستان رودسر به بیش از ۶۰ سانتیمتر رسیده است، گفت: اکیپ های راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در محورهای مذکور مستقر هستند.

نازک کار با اشاره به اینکه در حال حاضر همه محورهای اصلی و فرعی استان باز است، تصریح کرد: در حال حاضر پنج محور روستایی در حوزه شهرستان رودبار به خاطر بارش برف دچار انسداد موقت شده که راهداران استان در تلاش برای بازگشایی محورهای روستایی مذکور هستند.

وی از ریزش کوه در محورهای کوهستانی شهرستان های ماسال، سیاهکل و رضوانشهر در پی بارش شدید باران، گفت: با حضور به موقع اکیپ های راهداری نسبت به جمع آوری ریزش ها اقدام شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیشترین ریزش ها در محور پوشه به قلعه رودخان شهرستان فومن و محور امامزاده ابراهیم در حوزه شهرستان شفت اتفاق افتاد که با تلاش راهداران استان این محور که بر اثر ریزش دچار انسداد موقت شده بود بعد از هشت ساعت تلاش مستمر راهداران استان بازگشایی شد.

نازک کار ادامه داد: ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۳۲۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۸ راهدارخانه استان(۲۰ راهدارخانه ثابت و هشت راهدارخانه سیار) مستقر و آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر، حتما پیش از برنامه ریزی برای سفر از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها از وضعیت راه های استان مطلع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha