• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98101814107
  • خبرنگار : 71592

بعد از کنترل بر سرت

ارتش حفتر در حال پیشروی به سمت مصراته، پایتخت گروه‌های حامی دولت وفاق ملی است

ارتش حفتر در حال پیشروی به سمت مصراته، پایتخت گروه‌های حامی دولت وفاق ملی است

نیروهای شرق لیبی که خود را ارتش ملی می‌خوانند پس از کنترل بر شهر سرت به سمت مصراته در حال پیشروی هستند. رئیس جمهوری تونس هم اعلام کرد، تونس با محاسبه بحرانی شدن وضعیت لیبی احتیاط‌های امنیتی و نظامی لازم را اتخاذ کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه رأی‌الیوم چاپ لندن نوشت، محمد العزومی، سخنگوی رسانه‌ای گردان ۳۰۲ وابسته به ارتش ملی لیبی تحت رهبری خلیفه حفتر اعلام کرد، این ارتش بر سراسر اطراف شهر سرت کنترل یافته و وارد منطقه الوشکه در ۱۲۰ کیلومتری غرب سرت شد.

وی افزود: شهر الوشکه حدود ۱۷۰ کیلومتری مصراته قرار دارد و نیروهای ارتش ملی بر مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی، تانک‌ها و انبار مهمات نیروهای دولت توافق ملی لیبی در اردوگاه‌های این دولت در سرت و مناطق اطراف آن کنترل یافتند.

پیشتر نیروهای ملی وابسته به حفتر پس از پیشروی از سه محور، شهر سرت را در اختیار گرفتند.

همچنین محمد قنونو، سخنگوی نیروهای دولت توافق ملی در نشست خبری گفت: نیروهای منطقه نظامی طرابلس بر مراکز نیروهای حفتر از جمله بیمارستان صحرایی کنترل یافتند و نیروهای نظامی بیشتری وارد اطراف سرت شده و ضمن درگیری با نیروهای حفتر به سمت این شهر در حال پیشروی هستند.

شهر مصراته بزرگترین مرکز نیروهای حامی دولت توافق ملی بوده و از زمان براندازی معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱ بزرگترین قدرت نظامی را در اختیار دارد.

همچنین قیس سعید، رئیس جمهوری تونس با اعلام اینکه نشانه‌ها حاکی از آن هستند که اوضاع لیبی بسیار پیچیده است، خواستار آماده‌باش در راستای سرازیر شدن احتمالی آوارگان یا احتمال نفوذ تندروها به خاک تونس شد.

وی در نشست شورای امنیت ملی با بیان اظهارات مذکور گفت: تلاش‌هایی برای حل بحران لیبی وجود دارند اما وضعیت پیچیده این کشور در سطح تلاش‌های سازمان ملل یا برخی کشورهای غربی و عربی از جمله تونس نیست.

قیس سعید خواستار آماده‌باش شد و گفت: امکان ورود تعدادی از آوارگان لیبی یا اشخاص مقیم دیگر کشورها در لیبی به تونس وجود دارد، همان اتفاقی که در سال ۲۰۱۱ رخ داد.

وی تأکید کرد، تونس با محاسبه بحرانی شدن وضعیت لیبی احتیاط‌های امنیتی و نظامی لازم را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha