• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99030301727
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام:

ایلام ۷ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم آرمان های نظام اسلامی کرده است

ایلام ۷ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم آرمان های نظام اسلامی کرده است

ایسنا/ایلام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران کشور همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با توجه به شرایط شیوع کرونا به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

« اسدالله تولیده» با بیان اینکه در این مراسم شاهد تجلیل از مقام والای شهیدان و ایثارگران دوران ۸ سال دفاع مقدس به ویژه شهدا و ایثارگران آزادسازی خرمشهر هستیم، افزود:  امروز  ما هر چه داریم از امام و آرمان های امام راحل و معنویات مقام معظم رهبری است و از خداوند متعال آرزوی سلامتی و عزت رهبر معظم انقلاب اسلامی را داریم

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در عملیات بزرگ بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر انجامید ۷ شهید و ۱۴ جانباز سرافراز را تقدیم آرمان های مقدس نظام اسلامی کرده است، تصریح کرد: مردم استان ایلام علاوه بر دفاع از مرزهای استان خود در برابر رژیم بعثی، در سراسر مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضوری پررنگ داشته و در جغرافیای جنگ تحمیلی  از آرمان های  ایران اسلامی دفاع کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه شهید «محمد قاسم بابایی» یکی از شهدای عزیز عملیات آزادسازی خرمشهر است، ابراز کرد: این شهید عزیز همزمان با عید سعید فطر در اسفندماه ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی در شهر ایلام متولد شده است.

 تولیده تصریح کرد: خانواده این شهید عزیز کانون برگزاری مراسمات دینی و مذهبی بوده  و در سن هشت سالگی به فعالیت های فرهنگی و قرآنی و دینی در مسجد والی شهر ایلام علاقه مند و از اعضای فعال مسجد بوده و در سن ۱۸سالکی در رشته ساختمان دیپلم فنی را کسب کرده است.

وی بیان کرد: شهید بابایی، جزو نیروهای زبده تکاور لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی بوده و در عملیات غرورآفرین بیت المقدس در ۱۱ خرداد به مقام شهادت نایل آمد که در این مراسم از خانواده این شهید عزیز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر  تقدیر می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و  انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: توسعه و پیشرفت کشور ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا، فداکاری ایثارگران و مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر نظام استکباری است.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده شهید «محمدقاسم بابایی» با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha